Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/31282
Title: | Формування системи правових знань учнів початкової школи як педагогічна проблема |
Authors: | Попадич, Олена Олександрівна |
Keywords: | правові знання, початкова школа, учні молодших класів, формування, система, фундаментальні знання, структурування знань, вчитель початкових класів |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Запоріжжя: КПУ |
Abstract: | Статтю присвячено проблемі формування правових знань учнів молодших класів. Відзначено, що більшість наукових досліджень стосується правового виховання та правової культури майбутніх фахівців, серед яких незначна частина присвячена формуванню правових знань і культури учителів початкових класів. Однак, практично відсутні наукові розробки щодо змісту цих знань та шляхів їх реалізації у навчально-виховному процесі. Показано необхідність у молодшому шкільному віці формувати відповідні мотивації та інтерес до правових знань, показати їх місце у розвитку особистості, оскільки у старших класах чи у вищій школі ці знання формуються вже більш складно. Зроблено висновок, що формування правових знань учнів молодшої школи є актуальною педагогічною проблемою. Оскільки окремого навчального предмету щодо правознавства у молодших класах немає, то формування правових знань відбувається шляхом пошуку і відбору елементів цих знань у всіх навчальних предметах і наступної їх інтеграції як у навчальній, так і у позанавчальній діяльності з урахуванням вікових особливостей молодших школярів. Показано, що одним із найважливіших завдань є фундаменталізація правових знань учнів молодшої школи, тобто відбір базових категоріальних правових понять у форматі, доступному дітям шести-десяти років. У цьому випадку система будується на мінімальній кількості основних понять, яка буде розвиватись індивідуально кожною дитиною. Обґрунтовано, що система формування знань учнів молодшої школи повинна бути ступеневою і передбачати такі етапи: 1) структурування та відбір з наступною інтеграцією змісту правових знань та відповідних форм, методів і засобів їх навчання учнями молодшої школи; 2) підготовка вчителя молодших класів до формування цих знань в учнів; 3) підготовка викладача вищої школи до того, щоб навчити майбутнього вчителя початкових класів структурувати, відбирати і подавати знання учням. Власне такий трьохзамкнутий цикл і здатний забезпечити успішне формування правових знань учнів молодшої школи з наступним їх розвитком у правові переконання та правову поведінку. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/31282 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
готова стаття.pdf | 216.04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.