Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/31285
Title: Формування правових знань молодших школярів засобами масової інформації та науково-популярної літератури
Authors: Попадич, Олена Олександрівна
Keywords: знання, правові знання, формування, молодші школярі, початкова школа, засоби масової інформації, науково-популярна література, інтеграція
Issue Date: 2019
Publisher: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій: Видавничий дім «Гельветика»
Abstract: У статті обґрунтовано можливості засобів масової інформації та науково-популярної літератури у формуванні правових знань учнів початкової школи. Доведено, що вчитель під час організації навчально-пізнавальної діяльності учнів повинен не тільки особисто володіти науково-популярними, періодичними та медіа-джерелами відповідної інформації, а й водночас розробляти чи творчо використовувати методики ознайомлення учнів з такою інформацією. Висвітлено позитивні результати використання популярної літератури та ЗМІ за двома важливими параметрами: прямий (посилення зацікавленості учнів до наукової літератури, розвиток їх творчих здібностей, підтримка талановитих дітей тощо) та зворотний (посилений інтерес до вивчення та поліпшення успішності). Виявлено, що серед дитячої періодики та науково-популярної літератури практично відсутні видання, які містять адаптовані для молодших школярів правові знання, а також дидактичні матеріали щодо правових знань у змісті навчальних дисциплін. Встановлено, що доступність і дохідливість популяризаторської літератури забезпечує ґрунтовне засвоєння правових знань молодшими школярами. Обґрунтовано дидактичні умови формування правових знань молодших школярів засобами масової інформації та науково-популярної літератури (використання досвіду науково-популярних видань інших навчальних дисциплін; змістове наповнення на основі встановлених критеріїв відбору змісту правових знань; спрямована на засвоєння правових знань їх інтеграція різнопредметного відібраного змісту правового характеру. Виокремлено провідну тематику правових знань для молодших школярів (держава, Конституція, захист держави, державна мова, сім’я, правопорушення та захист від злочинців, гроші, економіка, праця, екологія тощо). Показано можливість використання інтеграції знань у вивченні математика, мов, природознавства (на основі уявлення про закон природи і закон суспільства), а також мистецтва, читання, основ здоров’я тощо.
Type: Text
Publication type: Тези до статті
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/31285
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Попадич_стаття_Інноваційна педагогіка.pdf448.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.