Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/31289
Title: Формування правової компетентності учнів початкової школи на засадах інтегративного підходу
Authors: Попадич, Олена Олександрівна
Keywords: правова компетентність; учні; молодші школярі; початкова школа; вчитель початкових класів; інтегративний підхід; формування
Issue Date: 2019
Publisher: Вінниця: ТОВ фірма «Планер»
Citation: Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми // Зб. наук. пр. – Випуск 54 / редкол. – Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2019. – с. 18-22.
Abstract: Висвітлено результати аналізу навчальних програм, підручників, опитування учителів, які показують, що для успішної соціальної адаптації школяреві важливо постійно оновлювати свої знання, зокрема правознавчі. Встановлено, що розкриття змісту правової компетентності учнів початкової школи у процесі вивчення предметів можливе тільки під час правової діяльності, навіть у контексті суб’єктно-об’єктного взаємозв’язку. Правова компетентність визначається організацією знань, когнітивних умінь, навичок, потреб, мотивації, цінностей, які забезпечують ефективність правової поведінки учнів. Однак, в процесі вивчення більшості предметів у початковій школі компетентнісний підхід практично не реалізується. Розкрито зміст формування правової компетентності учнів початкової школи як цілеспрямований, організований і керований учителем пізнавальний процес розв’язання учнями правових ситуацій. Уточнено, що правова компетенція є комплексним утворенням – сукупністю суспільно визнаних норм (знань, умінь, навичок, ціннісних відношень, мотивів і якостей), що визначають правову діяльність. Зміст правової компетентності молодших школярів під час вивчення предметів може бути розкритий лише у процесі правової діяльності. Висвітлено, що провідним компонентом системи розвитку правової компетентності є механізм оцінки її ефективності. Для вимірювання рівнів розвитку окремих компонентів правової компетентності визначено критерії, на основі яких розроблено характеристики рівнів. Такими критеріями є відповідні компетенції, якими визначаються компоненти правової компетентності молодшого школяра. Виявлено особливості формування правової компетентності учнів початкової школи, зокрема: визначення ролі правової підготовки учнів початкової школи; вибір змісту правових знань у всіх навчальних предметах; побудова інтегративних блоків правових знань для учнів початкової школи; доповнення інтегрованих блоків матеріалами правового змісту з урахуванням вікових можливостей молодших школярів; розподіл змісту сформованих блоків навчального матеріалу між навчальними предметами та винесення у позаурочну діяльність; підготовка вчителя до формування правової компетентності молодших школярів.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/31289
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Попадич вінниця.pdf520 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.