Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/31709
Title: Культура мовлення як складова культури особистості
Other Titles: Сulture of speech as a component of culture of personality
Authors: Хома, О.Т.
Хома, Тетяна Василівна
Keywords: культура, культура мовлення, методи, вправи й завдання
Issue Date: 2017
Citation: Хома О.М., Хома Т.В. Культура мовлення як складова культури особистості. Science and Education a New Dimension. Рedagogy and Psychology, Budapest, V (51), Issue: 112, 2017. – С. 24-27.
Series/Report no.: Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology;
Abstract: У статті розкриваються поняття «культура», «культура мовлення», їх взаємозв’язок. Визначено чинники, що впливають на культуру мовлення студентів, досліджено методи її формування в умовах вищої школи. Охарактеризовано окремі методи навчання з урахуванням характеру пізнавальної діяльності студентів. Закцентовано увагу на методах формування культури усного мовлення. З’ясовано види мовних і мовленнєвих вправ та комунікативних завдань. Запропоновано шляхи підвищення власної культури мовлення студентів. Ключові слова: культура, культура мовлення, методи, вправи й завдання.
In this article was considered the concept of "culture", "culture of speech" and their interconnection. Identify factors that affect to culture of students’ speech and investigated methods of its formation in the conditions of higher school. There is characterized some methods of teaching by counting of cognitive activity of students. The attention is focused on methods of formation the culture of speech. It is found out the types of language and speech exercises and communication tasks. There were suggested the ways of improving their own culture of students’ speech. Keywords: culture, culture of speech, methods, exercises and tasks
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/31709
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичного виховання



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.