Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/31785
Title: Емоційно-вольові якості вчителя як детермінанти самореалізації
Other Titles: Emotional-volitional qualities of the teacher as determinants of self-realization
Authors: Соломка, Едуард Тіберійович
Хома, Тетяна Василівна
Олійник, В.В.
Хлопек, А.Б.
Іваць, О.М.
Keywords: самореалізація, професійна самореалізація, особистісна самореалізація педагога, саморегуляція емоційного стану, емоціогенні фактори, синдром емоційного вигорання, вольові якості
Issue Date: 2020
Citation: Соломка Е.Т., Хома Т.В., Олійник В.В., Хлопек А. Б., Іваць О.М. Емоційно-вольові якості вчителя як детермінанти самореалізації // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, VIII (92), Issue: 228, 2020 May. С.65-68.
Series/Report no.: Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology;
Abstract: В статті розглядається проблема особистісних характеристик людини які мають вагомий вплив на процес самореалізації. Аналізуючи різні сторони особистості, ми приділяємо особливу увагу її емоційно-вольовим якостям, мотиваційно-ціннісним настановам та самоусвідомленню. Важливим аспектом професійної діяльності педагога є саморегуляція емоційного стану. Необхідність саморегуляції виникає, тоді коли педагог стикається з новою, незвичайною, важко вирішуваною для нього проблемою, яка не має однозначного рішення, або передбачає кілька альтернативних варіантів. Саморегуляція необхідна в ситуації, коли педагог знаходиться в стані підвищеного емоційного та фізичного напруження, що спонукає його до імпульсивних дій, або у випадку якщо він знаходиться в ситуації оцінювання з боку дітей, колег, інших людей. Психологічні основи саморегуляції емоційного стану включають в себе управління, як пізнавальними процесами, так і особистісними: поведінкою, емоціями і діями. Саморегуляція кожного з перерахованих психічних процесів, властивостей і станів людини пов'язана з волею і внутрішньою мовою. Внутрішня мова, як відомо, служить основою для довільності в управлінні всіма психічними явищами, а воля забезпечує збереження спрямованості й енергійності дій. Ключові слова: самореалізація, професійна самореалізація, особистісна самореалізація педагога, саморегуляція емоційного стану, емоціогенні фактори, синдром емоційного вигорання, вольові якості.
The article deals with the problem of personal characteristics of a person that have a significant influence on the process of self-realization. Analyzing different aspects of the personality, we pay special attention to its emotional - volitional qualities, motivational - value attitudes and self - awareness. An important aspect of a teacher's professional activity is self-regulation of emotional state. The need for self-regulation arises when the teacher is confronted with a new, unusual, difficult-to-solve problem that does not have an unambiguous solution or involves several alternatives. Self-regulation is necessary in situations where the teacher is in a state of heightened emotional and physical stress, which leads him to impulsive actions, or if he is in a situation of evaluation by children, colleagues, other people. Psychological bases of self-regulation of emotional state include management, both cognitive processes and personal: behavior, emotions and actions. The self-regulation of each of these mental processes, properties and states of a person is connected with the will and the internal language. Internal language is known to serve as a basis for arbitrariness in the management of all psychic phenomena, and the will ensures the preservation of focus and vigor. Keywords: self-realization, professional self-realization, personal self-realization of the teacher, self-regulation of emotional state, emotional factors, emotional burnout syndrome, volitional qualities.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/31785
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичного виховання



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.