Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/31787
Title: Специфіка діяльності вчителя фізичної культури в контексті освітніх реформ
Other Titles: Particularity of the activities of the physical education teacher in the context of educational reforms
Authors: Хома, Тетяна Василівна
Keywords: вчитель фізичної культури, компетентності, освітній процес, педагогічна діяльність
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Хома Т. Специфіка діяльності вчителя фізичної культури в контексті освітніх реформ / Т. Хома // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря] – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2020.- Вип. 27. Том 5.- 280 с. (с.183-187).
Series/Report no.: Актуальні питання гуманітарних наук;
Abstract: У статті з’ясовано специфіку діяльності вчителів фізичної культури в контексті освітніх реформ. Розглянуто нормативно-правову базу, зокрема Закони України «Про освіту», «Про вищу освіту», Концепцію «Нова українська школа». Вказано на перелік компетентностей, визначених Стандартом вищої освіти за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Дано характеристику низці наукових розвідок з означеної проблеми, в яких висвітлено педагогічні умови формування у здобувачів освіти професійної компетентності, педагогічні технології навчання, що застосовуються в освітньому процесі, інноваційну професійну діяльність вчителя фізичної культури. Проаналізовано діяльність учителя фізичної культури, що спрямована на виконання конкретних освітніх завдань в галузі фізкультури й спорту та має свої особливості, як-от місце проведення уроку, використання спеціальних засобів фізичної культури й спорту, систематичне спостереження за виконанням завдань з метою запобігання травмам і перевантаженням, формування у здобувачів освіти здорового способу життя, виховання свідомого ставлення до збереження життєво важливих функцій організму. Метою статті стало з’ясування специфіки діяльності вчителів фізичної культури. Для реалізації мети проведено анкетування зі студентами спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» і встановлено їх ставлення до майбутньої професійної діяльності. Визначено особливості діяльності вчителя фізичної культури, індивідуального його стилю, особистісних якостей педагога, серед яких громадянська свідомість, патріотизм, чесність, відданість справі, відвага, працьовитість, гнучкість та інші морально-етичні чесноти. Акцентовано увагу на дотриманні учителями фізичної культури принципу педагогіки партнерства, що закладена в основу Концепції «Нова українська школа». Запропоновано типи нестандартних уроків фізичної культури: подорожі в країну Спортляндію, квести; бінарні, інтегровані з уроками історії чи літератури, змагання. Перспектива подальших досліджень вбачається в з’ясуванні дидактичних особливостей уроку фізичної культури. Ключові слова: вчитель фізичної культури, компетентності, освітній процес, педагогічна діяльність.
The article describes the particularity of the activities of physical education teachers in the context of educational reforms. The legislative framework is considered including: Laws of Ukraine “On Education”, “On Higher Education”, Concept “New Ukrainian School”. Attention is paid on competences defined by the Higher Education Standard in the specialty 017 “Physical Education and Sport” for the first (Bachelor) level of higher education. A number of scientific researches on the identified problem are described, in which the pedagogical conditions of the formation of professional competence of the students, pedagogical technologies of teaching. Those are used in the educational process and innovative professional activity of the teacher of physical education. The activity of the physical education teacher, aimed at solving specific educational tasks in the field of physical education and sport, has been presented. It also possesses such features: place where the lesson is conducted, usage of special means/facilities of physical education and sport, systematic monitoring of the fulfillment of tasks in order to prevent further injuries and overload, formation of the healthy lifestyle, nurturing a conscious attitude to preserve vital body functions. The purpose of the article was to find out the specific activities of the teachers of physical education. In order to achieve this goal, a survey was conducted with the students of the specialty 017 “Physical Education and Sports” and their relation to the future professional activity was clarified. The peculiarities of the activity of the teacher of physical education, his/her individual style, his/her personal qualities are determined, among them: civic consciousness, patriotism, honesty, commitment to the job, courage, hard work, flexibility and others. Emphasis is placed on adherence to the principle of pedagogy partnership by the teachers of physical education, which is the basis of the Concept of the New Ukrainian School. Types of non-standard physical education lessons are offered: trips to the country of “Sportland”, quests which are integrated with history or literature lessons, competitions. The prospect of a further research is to find out the didactic features of a physical education lesson. Key words: physical education teacher, competencies, educational process, pedagogical activity.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/31787
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичного виховання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
33.pdf321.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.