Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32544
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКабиш, М. Ю.-
dc.date.accessioned2021-01-19T13:33:39Z-
dc.date.available2021-01-19T13:33:39Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationКабиш, М. Ю. Стилістичні функції засобів звукопису мови прозових творів Олександра Довженка / М. Ю. Кабиш // Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2020. – Т. 1, №Вип. 13. – С. 53-57. – Рез., укр., англ. – Бібліогр: с. 56-57 (9 назв)uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32544-
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню актуальної для сучасної лінгвістики проблеми принципів і форм звукової організації тексту. Здійснено фонетико-стилістичний аналіз прозового мовлення Олександра Довженка, а також визначено й охарактеризовано стилістичні функції засобів звукопису, зафіксованих у мові кіноповістей та оповідань письменника. Зафіксовані в мові творів О. Довженка суголосся приголосних звуків виконують художньо-естетичну функцію засобу створення звукового супроводу подій, про які розповідає автор. При цьому такі алітеровані приголосні можуть повторюватися незалежно від свого розташування в межах слова або певної послідовності. Мовно-художній повтор голосних звуків у суміжних словах є менш характерним для прозового мовлення О. Довженка. Однак проведений фоностилістичний аналіз засвідчив і наявність асонансів, які в індивідуально-авторському мовленні письменника виступають засобом увиразнення ключових слів висловлювання, створення відповідної емоційноекспресивної тональності сказаного. Серед фоностилістем, виокремлених у мові прози Олександра Довженка, особливого значення набувають кільце строфи (анепіфора) та композиційний стик (епанафора). Вони репрезентовані як звуковими, так і лексичними та синтаксичними мовними одиницями. Зокрема, зафіксовані в індивідуально-авторському контексті епанафори підсилюють загальну емоційно-експресивну тональність прозового мовлення, дозволяють підкреслити ключові елементи твору та створити акустичний образ сказаного. Звуконаслідування в мові прозових творів О. Довженка виступають засобом створення додаткового акустичного ефекту та звукової виразності авторського мовлення, передаючи як реальні звукові враження, так і асоціативні, експресивно насичені, що виникли внаслідок вторинного індивідуально-авторського переосмислення функцій мовних одиниць.uk
dc.description.abstractThe article highlights the research of the principles and forms of sound organization of the text from the point of view of contemporary linguistics. The phonetic-stylistic analysis of Oleksandr Dovzhenko’s prose works style was carried out as well as the stylistic functions of the means of sound recording represented in the language of film scripts and writer’s stories were defined and characterized. Consonant sounds clusters recorded in the language of O. Dovzhenko’s literary works fulfill the artistic and aesthetic function of the means of creating sound accompaniment of events told by the author. It should be noted that such alliterative consonants can be repeated regardless of their place within a word or their certain sequence. The linguistic and artistic repetition of vowel sounds in related words is less characteristic of O. Dovzhenko’s prose language. However, the conducted phonistic analysis showed the presence of assonances which act as a means of disclosing the key words of expression in the individual-author’s speech of the writer, creating the corresponding emotional-expressive tone of the written passage. Among the phonostylistic expressive means distinguished in the prose language of Oleksandr Dovzhenko, the anepiphora (circle repetition) and epanaphora (single word repetition) are of the particular importance. They are represented by both sound, vocabulary and syntactic language units. In particular, the epanaphores recorded in the individual-author context enhance the overall emotional and expressive tone of the prose, emphasize the key elements of the work and create the acoustic image of the presented by the author ideas. Sound inheritance in the language of prose works by O. Dovzhenko act as a means of creating the additional acoustic effect, sound expressiveness of the author’s language, conveying both real sound impressions and associative, expressively saturated, resulting from the secondary individual author’s re-interpretation of the functions of the linguistic units. Key words: sound, expressive sound repetition, phonostylistics, repetition, alliteration, assonance, anepiphora (circle repetition), epanaphora (single word repetition), onomatopoeia, prose text.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.subjectзвукuk
dc.subjectпрозовий текстuk
dc.subjectфоностилістикаuk
dc.subjectалітераціяuk
dc.subjectасонансuk
dc.subjectзвукописuk
dc.subjectанепіфораuk
dc.subjectепанафораuk
dc.subjectповторuk
dc.subjectзвуконаслідуванняuk
dc.subjectanepiphora (circle repetition)uk
dc.subjectprose textuk
dc.subjectexpressive sound repetitionuk
dc.subjectonomatopoeiauk
dc.subjectphonostylisticsuk
dc.subjectrepetitionuk
dc.subjectalliterationuk
dc.subjectassonanceuk
dc.subjectsounduk
dc.subjectepanaphora (single word repetition)uk
dc.titleСтилістичні функції засобів звукопису мови прозових творів Олександра Довженкаuk
dc.title.alternativeTHE STYLISTIC FUNCTIONS OF EXPRESSIVE SOUND REPETITION OF OLEKSANDR DOVZHENKO’S PROSE WORKSen
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 13 Том 1 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
СТИЛІСТИЧНІ ФУНКЦІЇ ЗАСОБІВ.pdf439.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.