Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32579
Title: Формування мовленнєвої компетентності майбутнього педагога у процесі вивчення української фразеології
Other Titles: FORMATION OF SPEECH COMPETENCE OF FUTURE TEACHER IN THE PROCESS OF STUDYING UKRAINIAN PHRASEOLOGY
Authors: Скрипник, Н. І.
Keywords: мовленнєва компетентність, фахова підготовка, мовленнєва експресія, фразеологічні засоби, українська фразеологія, speech competence, professional training, speech expression, phraseological means, Ukrainian phraseology
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Скрипник, Н. І. Формування мовленнєвої компетентності майбутнього педагога у процесі вивчення української фразеології / Н. І. Скрипник // Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2020. – Т. 1, №Вип. 13. – С. 112-116. – Рез., укр., англ. – Бібліогр: с. 116 (10 назв)
Abstract: Розвідку присвячено пошуку ефективних способів і засобів формування мовленнєвої компетентності майбутніх учителів-словесників. Зазначено, що досліджувана проблема актуалізована часом і базується на новітніх засадах педагогічної освіти, задекларованих Болонською конвенцією, та спрямована на підготовку фахівців сучасного покоління з високим рівнем професійної компетентності. Визначено, що для удосконалення мовленнєвої компетентності здобувачів вищої освіти необхідно створити спеціальні освітні умови, що сприятимуть розкриттю професійно-мовленнєвого потенціалу майбутніх учителів української мови. Саме методико-філологічні дисципліни освітньо-професійної програми «Українська мова і література» впливають на формування та розвиток мовленнєвих здібностей студентів, що стає дедалі більш пріоритетним у системі фахової педагогічної освіти. Особлива увага при цьому відводиться оновленню підходів до викладання лекційних та практичних занять, нестандартності розв’язання педагогічних завдань, професійному мовленню, гнучкості мислення та розвитку індивідуального власного досвіду. Нині у закладах освіти України актуальною проблемою є увиразнення мовлення студентів. Дослідники фразеології підкреслюють, що доречно вжита в усному мовленні та в тексті фразеологічна одиниця здатна образно узагальнити сказане, пожвавити мовлення, замінити багатослівну логічну побудову. Використовуючи фразеологізми у мовленні, носії мови створюють асоціативні образи, символи, знаки, які є доступні кожному й водночас стислі. Фразеологічний фонд української мови постійно поповнюється конструкціями, що набувають систематичності відтворюваності й стійкості, з числа вільних словосполучень і реченнєвих структур. Фразеологізувавшись, останні зберігають усі синтаксичні зв’язки й семантико-синтаксичні відношення між структурними елементами, зумовлені традиціями граматичного ладу української мови. Відтак, творче використання фразеологічних одиниць у мовленні можливе лише за умови точного знання здобувачем освіти форми й значення фразеологізму та вільного володіння ним, а мовленнєвий процес у закладах вищої освіти буде ефективним тоді, коли між викладачем і студентами здійснюється цілеспрямований обмін компетенціями й національними цінностями.
The article is devoted to finding effective ways and means of building the vocabulary competence of future teachers-philologists. It is stated that the research problem is the problem is up-to-date and is based on the latest principles of pedagogical education, declared by the Bologna Convention, and is aimed at training professionals of the modern generation with a high level of professional competence. It has been determined that in order to improve the vocabulary competence of higher education students, it is necessary to create special educational conditions that will facilitate the unveiling of the vocational potential of future teachers of the Ukrainian language. These are the methodological and philological disciplines of the educational and professional program «Ukrainian Language and Literature» that influence the formation and development of students' speech abilities, that are becoming more and more priority in the system of professional pedagogical education. Special attention is paid to updating approaches to teaching lectures and practical classes, non-standard solutions to pedagogical tasks, professional speech, flexibility of thinking and development of one’s own experience. Nowadays, the problem of expressing students’ speech is actual in Ukraine education system. Researchers phraseology emphasize that appropriately used in oral speech and in the text phraseological unit is able to figuratively summarize what has been said, to revive speech, to replace the many-word logical construction. Using phraseologisms in speech, native speakers create associative images, symbols, signs that are accessible to everyone and at the same time concise. The phraseological fund of the Ukrainian language is constantly being replenished with constructions that acquire systematics of poisoning and stability, from the number of free phrases and sentence structures. Becoming a phraseological unit, they retain all syntax and semantic-syntactic relationships between structural elements, due to the traditions of the grammatical structure of the Ukrainian language. Therefore, the creative use of phraseological units in speech is possible only with the exact knowledge of the form and the importance of phraseology and the free possession of the phraseology, and the speech process in higher education institutions will be effective when a purposeful exchange of competences is carried out between the teacher and the students.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32579
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 13 Том 1 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ.pdf402.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.