Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32596
Title: Застосування технології розвитку критичного мислення студентів під час вивчення дисципліни "українська мова (за професійним спрямуванням)"
Other Titles: APPLICATION OF THE TECHNOLOGY FOR THE DEVELOPMENT OF CRITICAL THINKING OF STUDENTS IN THE PROCESS OF STUDY OF DISCIPLINE «UKRAINIAN LANGUAGE FOR PROFESSIONAL COMMUNICATION»
Authors: Юрчак, Г. М.
Keywords: проблемні питання, дискусія, «виклик», «осмислення», «рефлексія», критичне мислення, critical thinking, discussion, “challenge”, “understanding”, “reflection”, problematic issues
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Юрчак, Г. М. Застосування технології розвитку критичного мислення студентів під час вивчення дисципліни "українська мова (за поофесійним спрямуванням)" / Г. М. Юрчак // Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2020. – Т. 1, №Вип. 13. – С. 127-131. – Рез., укр., англ. – Бібліогр: с. 131 (7 назв)
Abstract: У статті досліджено використання технології розвитку критичного мислення студентів на заняттях із дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)». Проаналізовано останні наукові дослідження у сфері стратегій розвитку критичного мислення. Подано дефініцію поняття «критичне мислення», визначено його основні принципи та характерні особливості, проаналізовано методи реалізації. Зазначено, що основними ознаками розвиненого критичного мислення є вміння робити логічні висновки, ухвалювати обґрунтовані рішення, давати оцінку отриманій інформації. У дослідженні розкрито вагомість використання технології критичного мислення, акцентується на застосуванні ефективних інноваційних технік, які ведуть до спрямованих колективних пошуків рішень, до співпраці викладача зі студентами. У статті проаналізовано три стадії розвитку критичного мислення: «виклик», «осмислення», «рефлексія (консолідація)». Зазначено, що перша стадія полягає в актуалізації наявних знань студентів, зацікавленості темою, постановці завдань. Мета викладача – збагнути початкові знання студентів, які стануть фундаментом освоєння нових умінь та навичок, мотивувати до навчальної діяльності, допомогти усвідомити значущість теми заняття. Друга стадія полягає у сприйнятті та осмисленні нового навчального матеріалу, складанні плану, таблиць, тез, роботі в парах, дискутуванні тощо. Третя стадія базується на узагальненні основних ідей, умінні аналізувати власну навчальну діяльність. У статті доведено, що розвиток критичного мислення є багатоаспектним системним процесом навчання, який дозволяє студентам сформувати власний стиль мислення. Критичне мислення виявляється у здатності людини бути стійкою до впливу чужих думок, формувати особисту незалежну думку, об’єктивно оцінювати та ввічливо відстоювати власну позицію.
The article examines implementation of technology for development of the critical thinking of students during the study of “Ukrainian language (professional aspect)”. The author analyses the latest scientific research in the sphere of development of critical thinking strategies. The author defines the term «critical thinking», the basic principles and characteristics of critical thinking, the methods of its realization. The accent is made on the fact that critical thinking is determined by the ability to make logical conclusions, informed decisions, evaluation of the information received. The study reveales the importance of the use of critical thinking technology, emphasizes the use of effective innovative techniques that lead to directed collective search for solutions and cooperation of the teacher with students. The article analyzes three stages of critical thinking development: “challenge”, “understanding”, “reflection (consolidation)”. The first stage consists of actualization of the existing knowledge of students, their interest in the topic, goals setting. The goal of the teacher is to understand the basic knowledge of students, which will be the foundation for the development of new skills, motivate students to learn, help them to understand the importance of the topic. The second stage consists of the perception and understanding of the new learning material, development of plan, tables, theses; work in pairs, discussions, etc. The third stage is based on the generalization of the basic ideas, the ability to analyze their own learning activities. The article proves that the development of critical thinking is a multidimensional systemic process of learning that allows students to form their own style of thinking. Critical thinking is demonstrated through a person's ability to be resistant to influence the other’s thoughts, to form his/her own independent opinion, to evaluate objectively and politely defend his/ her own position.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32596
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 13 Том 1 2020



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.