Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32627
Title: ТРАНСКОРДОННЕ СПІВРОБІТНИЦТВО: ПИТАННЯ СПІВВІДНОШЕННЯ КАТЕГОРІЙ У НАУЦІ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРАВА
Other Titles: CROSS-BORDER COOPERATION: THE QUESTION OF CORRELATION OF CATEGORIES IN THE SCIENCE OF CONSTITUTIONAL LAW
Authors: Білак, О.П.
Keywords: місцеве самоврядування, транскордонне співробітництво, міжнародне міжмуніципальне співробітництво, об’єднання єврорегіонального співробітництва, європейське об’єднання територіального співробітництва
Issue Date: 2020
Series/Report no.: Порівняльно-аналітичне право;
Abstract: Встановлено, моніторинг значної кількості актів, які регламентують транскордонне співробітництво, свідчить про доцільність сис- тематизації даних про проєкти транскордонного співробітництва в розрізі областей України, визначення способів подолання проблеми низької інформованості населення щодо можливостей транскордонного співробітництва в розрізі галузей, зокрема потреб у такій діяль- ності населення сусідньої держави, що є наслідком низького рівня взаємодії спеціалізованих інституцій; узагальнення видів ініціатив населення щодо започаткування транскордонної співпраці та розроблення на законодавчому рівні інституційних методів стимулювання таких місцевих ініціатив тощо. До основних відмінностей законодавчого регулювання транскордонного співробітництва від інших видів міжнародної діяльності (між- регіональна і прикордонна) віднесено такі: транскордонне співробітництво має чітку регламентацію на законодавчому рівні, оскільки в Україні для регулювання транскордонного співробітництва, на відміну від прикордонного та міжрегіонального, ухвалено спеціальний законодавчий акт; результатом транскордонного, на відміну від прикордонного, співробітництва є створення спільних інституцій, а у при- кордонному чи міжрегіональному наявність таких інституцій не є обов’язковою. Визначено конституційний зміст транскордонного співробітництва, яким є комплекс певних можливостей його суб’єктів і учасників, зокрема: а) участь у створенні транскордонних об’єднань і органів транскордонного співробітництва, зокрема об’єднань єврорегіональ- ного співробітництва, європейських об’єднань територіального співробітництва; б) правомочність щодо укладання угод про транскор- донне співробітництво в окремих сферах; в) правомочність брати участь у розробленні та реалізації спільних ініціатив, заходів, проєктів, програм і стратегій в окремих сферах, що передбачає координацію співробітництва й акумулювання на визначений період ресурсів із метою спільного здійснення відповідних заходів; г) правомочність встановлювати та розвивати взаємовигідні контакти; ґ) правомочність обирати інші форми транскордонного співробітництва, не заборонені законодавством. Ключові слова: місцеве самоврядування, транскордонне співробітництво, міжнародне міжмуніципальне співробітництво, об’єднання єврорегіонального співробітництва, європейське об’єднання територіального співробітництва.
It is established that the monitoring of a significant number of acts regulating cross-border cooperation shows the expediency of systematizing data on cross-border cooperation projects by regions of Ukraine, identifying ways to overcome low awareness of opportunities for cross-border cooperation by industry, including the needs of such neighbours, which is a consequence of the low level of interaction of specialized institutions; generalization of types of initiatives of the population on the beginning of cross-border cooperation and development at the legislative level of institutional methods of stimulation of such local initiatives, etc. The main differences between the legislative regulation of cross-border cooperation from other international activities (interregional and cross-border) are the following: cross-border cooperation has clear regulations at the legislative level, as in Ukraine to regulate cross-border cooperation in contrast to cross-border and interregional, adopted a special act; cross-border cooperation, in contrast to cross-border cooperation, results in the creation of joint institutions, and in cross-border or inter regional the presence of such institutions is not mandatory. The constitutional content of cross-border cooperation is defined, which is a set of certain capabilities of its subjects and participants, in particular: a) participation in the creation of cross-border associations and bodies of cross-border cooperation, including Euro regional cooperation associations, European territorial cooperation associations; b) the power to conclude agreements on cross-border cooperation in certain areas; c) the right to participate in the development and implementation of joint initiatives, activities, projects, programs and strategies in certain areas, which involves the coordination of cooperation and accumulation for a certain period of resources for the joint implementation of relevant activities; d) the right to establish and develop mutually beneficial contacts; e) the right to choose other forms of cross-border cooperation, not prohibited by law. Key words: local self-government, cross-border cooperation, international inter-municipal cooperation, association of Euro regional cooperation, European association of territorial cooperation.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32627
Appears in Collections:Порівняльно-аналітичне право. №1 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ТРАНСКОРДОННЕ СПІВРОБІТНИЦТВО.pdf403.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.