Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32780
Title: Порівняльний аналіз концептуального простору Ego тематичної лінії божественного у творах А. Бредстріт та Д. Левертов
Other Titles: COMPARATIVE ANALYSIS OF EGO CONCEPTUAL SPACE OF DIVINE THEME-LINE IN A. BRADSTREET’S AND D. LEVERTOV’S POETRY
Authors: Ємець, Н. О.
Keywords: концептуальний простір Ego, художній концепт, когнітивна лінгвістика, концептологія, художня картина світу, artistic concept, cognitive linguistics, conceptology, artistic picture of the world, Ego conceptual space
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Ємець, Н. О. Порівняльний аналіз концептуального простору Ego тематичної лінії божественного у творах А. Бредстріт та Д. Левертов [Текст] / Н. О. Ємець // Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2020. – Т. 2№Вип. 13. – С. 73-78. – Бібліогр: с. 78 (18 назв)
Abstract: Статтю присвячено порівняльному аналізу концептуального простору Ego тематичної лінії божественного у поетичних творах А. Бредстріт і Д. Левертов. Останнє десятиліття в межах когнітивних досліджень ознаменоване великою популярністю концептологічних досліджень. Парасольковість цього терміна зумовлює широке коло його застосування у різних наукових напрямах. Так, дослідження художніх концептів як особливого ментального конструкту репрезентації художньої картини світу поетичних творів стає провідною темою багатьох наукових пошуків. У статті розглянуто основні теоретичні засади концептологічних досліджень. Дається визначення таких термінів, як художня картина світу, концептуальний простір, художній концепт. Окреслено основні підходи до аналізу і реконструкції художніх концептів. Описуються такі підходи: 1) методика метаопису; 2) методика побудови асоціативних мереж; 3) методика когнітивно-емотивного аналізу; 4) методика мультимодального аналізу. Запропоновано алгоритм дослідження концептуального простору Ego, який включає такі етапи: 1) ідентифікацію его-маркованих контекстів; 2) виділення тематичної лінії божественного; 3) виокремлення тематичних домінант лінії божественного; 4) дистрибуцію художніх концептів у межах концептуального простору; 5) проведення порівняльного аналізу тематичних домінант і художніх концептів тематичної лінії божественного. У ході якісно-кількісного аналізу его-маркованих контекстів було виділено 6 тематичних домінант у творах А. Бредстріт (53,85% від загальної кількості) і 2 тематичні домінанти лінії божественного у творах Д. Левертов (32,1% від загального концептуального простору Ego). Дослідження дистрибуції художніх концептів у межах тематичної лінії продемонструвало варіативність авторської концептуалізації. Так, спільними визначено лише два художніх концепти (GOD та LIGHT). Водночас інші концепти виявили суттєву розбіжність авторської концептуалізації божественного в просторі Ego. Перспективою подальших досліджень є аналіз інших тотожних тематичних ліній концептуального простору Ego в поезії А. Бредстріт та Д. Левертов, а також залучення до аналізу творів інших представниць американської жіночої поезії.
The article is dedicated to the comparative analysis of Ego conceptual space with divine theme-line in A. Bradstreet’s and D. Levertov’s poetry. The last decade in the field of cognitive studies has been marked by the great popularity of conceptual research. The “umbrella” nature of this term determines a wide range of its application in various scientific fields. Thus, the study of artistic concepts as peculiar mental constructs of the artistic picture of the world representation in poetic works has become a leading topic of numerous scientific researches.In the article, the basic theoretical principles of the conceptual research are revealed: definitions of such terms as artistic picture of the world, conceptual space, artistic concept are provided. The basic approaches to the artistic concepts analysis and reconstruction are outlined, namely: 1) meta-description technique, 2) the method of associative networks construction, 3) the technique of cognitive-emotional analysis, 4) multimodal analysis method. The algorithm of Ego conceptual space analysis that includes the following steps is outlined: 1) ego-marked contexts identification, 2) divine themeline allocation, 3) dominants of divine theme-line identification, 4) distribution of artistic concepts within the conceptual space, 5) comparative analysis of thematic dominants and artistic concepts analysis within the thematic line of divine. In the course of qualitative-quantitative analysis of ego-marked contexts six thematic dominants in A. Bradstreet’s (53, 85% of the total number) and two thematic dominants of the divine in D. Levertov’s poetry were identified. The artistic concepts analysis within the thematic line revealed the divergence of conceptualization: only two artistic concepts (GOD and LIGHT) were common for the authors while others revealed a significant difference of artistic conceptualization of the divine in the Ego conceptual space. The perspective of further research lies in the analysis of other identical thematic lines in A. Bradstreet’s and D. Levertov’s poetry as well as the further Ego conceptual space analysis of other representatives of American women’s poetry. Key words: cognitive linguistics, conceptology, artistic picture of the world, Ego conceptual space, artistic concept.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32780
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 13 Том 2 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ КОНЦЕПТУАЛЬНОГО ПРОСТОРУ EGO.pdf435.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.