Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32794
Title: Формування лінгвосоціокультурної компетенції під час вивчення іноземної мови з використанням вебтехнологій
Other Titles: LINGUA SOCIO-CULTURAL COMPETENCE FORMATION IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING USING WEB TECHNOLOGES
Authors: Краснопольський, В. Е.
Тишакова, Л. Т.
Keywords: когнітивна діяльність, соціокультурні реалії, мотивація, лінгвосоціокультурна компетенція, вебтехнології, іншомовна культура, cognitive activity, socio-cultural realities, lingua socio-cultural competence, motivation, Web technologies, foreign culture
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Краснопольський, В. Е. Формування лінгвосоціокультурної компетенції під час вивчення іноземної мови з використанням вебтехнологій [Текст] / В. Е. Краснопольський, Л. Т. Тишакова // Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2020. – Т. 2№Вип. 13. – С. 100-104. – Бібліогр: с. 104 (5 назв)
Abstract: Стаття присвячена аналізу певних тенденцій сучасної методики, таких як: 1) впровадження міжкультурного підходу у процесі вивчення іноземної мови, 2) новітні модифікації комунікативного підходу, 3) реалізація формування лінгвосоціокультурної компетенції у процесі вивчення іноземної мови у ЗВО, 4) навчання іноземної мови з використанням вебтехнологій. У новому столітті іноземна мова стала саме засобом «виживання» в умовах формування світового суспільства та глобального мислення. Успішний розвиток особистості, готової до «виживання», є процесом введення її в іншомовну культуру. Найбільш об’єктивним вирішенням проблеми ознайомлення студентів з іншомовною культурою можна запропонувати використання моделювання ситуацій реального міжкультурного спілкування, тобто навмисної конфронтації ситуацій рідної та іншомовної культури. Створення моделі іншомовної культури є однією з основних вимог у процесі навчання іноземної мови як засобу «виживання». Це вимагає створення принципово нових компонентів навчально-методичних комплексів (НМК) як за змістом, так і за формою. Підготовка студентів до самостійного набуття знань стає одним з унікальних завдань сучасної вищої освіти. Розвиток мережі Інтернет призвів до появи нової форми людського спілкування – електронної комунікації. Головні сфери її використання такі: текстові редактори, які допомагають розвивати писемне мовлення, перевіряти граматику і орфографію; інтерактивна мережа, яка дає змогу об’єднувати представників різних країн у загальну навчальну діяльність, розробляти спільні проекти, знаходити друзів завдяки електронному листуванню; робота з Wold Wide Web дає змогу не тільки відвідувати інші web-сторінки, але й створювати свої; використання мультимедійних програм, які об’єднують навчання з розвагою, таким чином, навчальний процес стає інтерактивним завдяки різноманітним рольовим іграм; електронні дискусійні групи і форуми, на яких представники різних культур вирішують загальні і важливі для них проблеми. Істотним достоїнством використання інформаційних технологій є те, що придбання знань не має пасивного характеру. Навпаки, той, кого навчають від самого початку, втягується в активну пізнавальну діяльність, не обмежується лише оволодінням знанням іноземних мов, але неодмінно передбачає застосування їх для успішного вирішення різноманітних комунікативних завдань у спільній творчій діяльності. У зв’язку з цим особливо ефективні міжнародні проекти з носіями мови. У статті аналізується вплив таких тенденцій на вирішення різних комунікативних завдань у процесі навчання іноземної мови у вищому навчальному закладі.
The article is devoted to analysis of some tendencies of modern methodology, such as: 1) implementation of intercultural approach in foreign language teaching; 2) the newest modifications of communicative approach; 3) realization of lingua socio-cultural competence during foreign language teaching at a higher educational institution; 4) foreign language teaching using information technologies. In the XXI century foreign languages have become exactly means of “survival” in the conditions of world community formation and global thinking. Successful development of a personally ready to “survival” is a process of his entering into a foreign culture. The most objective solving of the problem of students’ acquaintance with foreign culture, as we believe, is modeling real intercultural intercourse situations: that is intentional confrontation of situations of native and foreign cultures. Creation of the model of foreign culture is one of the basic requirements of foreign language teaching as means of “survival”. It requires working out new components of teaching-methodical complexes both in content and form. Students’ preparation to independent acquisition of knowledge is one of the unique objectives of the contemporary higher education. Development of the Internet has brought the appearance of the new form of human communication – electronic communication. Main spheres of its use are the following: text editors which help to develop written skills, check up grammar and orthography; interactive network which enables to unite the representatives of different countries and involve them into common educational activity, to make up common projects, find friends due to e-mail; the work with WWW allows to surf other web-sites and make up ones own; application of multimedia programs which join studies and entertainment and, thus, educational process becomes interactive using new active methods of teaching; electronic debating groups and forums at which representatives of different cultures solve general and important issues for them. The substantial merit of using information technologies is that acquisition of knowledge is not passive. Quite the opposite, the students from the beginning are involved into active cognitive activity, are not limited only to acquiring knowledge of foreign languages but use them for successful solving of various communicative tasks in joint creative activity. Working out international projects together with native speakers is especially effective. The article analyses the influence of such tendencies while solving various communicative tasks using Web technologies in foreign language teaching at higher educational institutions.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32794
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 13 Том 2 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФОРМУВАННЯ ЛІНГВОСОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ.pdf324.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.