Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32809
Title: Тематика "фемінного" дискурсу в макроструктурі щоденника Паули Модерзон-Бекер
Other Titles: The themes of feminine discourse in the macrostructure of paula modersohn-becker’s journal
Authors: Морозова, Л. І.
Keywords: щоденниковий запис, тематичний блок, щоденник, фемінний дискурс, макротема, макроструктура щоденника, macrotheme, thematic block, diary, feminine discourse, macrostructure of the diary, diary entry
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Морозова, Л. І. Тематика "фемінного" дискурсу в макроструктурі щоденника Паули Модерзон-Бекер [Текст] / Л. І. Морозова // Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2020. – Т. 2№Вип. 13. – С. 118-124. – Бібліогр: с. 124 (8 назв)
Abstract: У статті на матеріалі щоденника німецької художниці Паули Модерзон-Бекер проаналізовано тематику «фемінного» дискурсу. Провідними мотивами ведення щоденника для неї є самовираження, самоаналіз і саморефлексія, пов’язані зі становленням її творчої особистості. Специфіка тематики щоденника художниці зумовлена поєднанням у ньому побутового дискурсу, властивого будь-якому щоденнику, з художнім дискурсом, типовим для митців, і з «фемінним» дискурсом, характерним для авторок-жінок. Кількісно в щоденнику Паули Модерзон-Бекер переважають записи 1898–1899 рр. та 1901–1902 рр., зроблені під час її життя в колонії митців Ворпсведе, і в яких відбито процес становлення її творчої особистості під впливом знайомства з творчістю інших мешканців цієї колонії художників. Авторка щоденника віддає перевагу традиційному датуванню своїх записів, 31 із наявних 55 записів (56,4%) містить число, місяць і рік запису, в інших випадках зазначено місце та число, місяць і рік запису мають 6 записів, місяць і рік запису – 2 записи, 3 записи мають місце запису, 2 записи містять назви пори року та рік, 2 записи вказують на християнське свято Великодня, 5 записів не марковані хронологічно та локально, 4 записи марковані в інший спосіб. Відповідно до наявних макротем і тематичних блоків щоденникові записи Паули Модерзон-Бекер систематизовано в три групи: щоденникові записи з тематичним блоком «приватне життя» (36,4%), щоденникові записи з тематичним блоком «мистецтво» (29%), щоденникові записи з тематичними блоками «приватне життя» і «мистецтво» (34,6%). Тематичний блок «приватне життя» найповніше репрезентує тематику «фемінного» дискурсу, тому що представлений такими макротемами, як: «ідеал сучасної жінки», «жіноча дружба», «шлюб», «материнство», які розгортаються в щоденнику динамічно, відповідно до набутого художницею життєвого досвіду. Усі тематичні блоки пов’язані із самопошуком авторки щоденника, шлях становлення її особистості постає як шлях до себе через пізнання інших.
The article based on the diary entries of the German artist Paula Moderson-Becker analyzes the topic of “feminine” discourse, where her own gender positions are reflected. The leading motives for keeping her own diary are self-expression, introspection and self-reflection, caused by the formation of her creative personality. The specifics of the subject matter of the artist’s diary are caused by the combination of the everyday discourse which is inherent in any diary with the artistic discourse typical for artists, and the “feminine” discourse characteristic of female authors. Quantitatively in Paula Moderson-Becker’s diary, the records of 1898–1899 and 1901–1902, which were made during her life in the Worpswede artist colony, reflected the process of becoming her creative personality under the influence of the acquaintance with the work of other residents of this artist colony. The author of the diary prefers the traditional dating of her notes, 31 from present 55 contain a place and date of recording, otherwise the place, month and year of noting or the place and year of noting are indicated. According to the present macros and subject blocks, Paula Moderson-Becker’s diary notes are organized into three groups: diaries with a private life block (36.4% of total diary entries), diary entries with an art block (29% of total diary entries) entries), diary entries with thematic blocks “privacy” and “art” (34.6% of total diary entries). The thematic block “privacy” most fully represents the theme of “feminine” discourse, because it is represented by such macrothemes like: “the ideal of the modern woman”, “female friendship”, “marriage”, “motherhood”, which unfold in the diary in accordance with the acquired life experience of the artist.All topic blocks are related to the self-seeking of the author, the way of becoming her personality emerges as a way to herself through the knowledge of others.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32809
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 13 Том 2 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ТЕМАТИКА «ФЕМІННОГО» ДИСКУРСУ В МАКРОСТРУКТУРІ.pdf379.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.