Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32819
Title: Асоціативний експеримент у дослідженні концепту Ірландець
Other Titles: Associative experiment in the study of the concept irishman
Authors: Полгородник, Д. В.
Keywords: англійська мова в Ірландії, лінгвокультура, концепт, вільний асоціативний експеримент, спрямований асоціативний експеримент, directed associative experiment, Anglo-Irish, linguoculture, concept, free associative experiment
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Полгородник, Д. В. Асоціативний експеримент у дослідженні концепту Ірландець [Текст] / Д. В. Полгородник // Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2020. – Т. 2№Вип. 13. – С. 139-143. – Бібліогр: с. 142-143 (17 назв)
Abstract: Англійсько-ірландський світогляд сформувався в умовах мовного та культурного контактування автохтонної кельтської та привнесеної англосаксонської лінгвокультур. Упродовж тривалого контактування мов і культур відбувається взаємодія етнічних картин світу, що позначається на трансформаціях складу, структури, змісту концептів та засобах їх вербалізації. В результаті досліджуваної взаємодії сформувалася нова англійсько-ірландська лінгвокультура з низкою базових концептів. Використовуючи критерії наявності імені, постійного характеру концепту, культурної розробленості, концептуалізованості поняття, частотності апеляції до концепту, його соціокультурної цінності було визначено, що концепт ІРЛАНДЕЦЬ є базовим концептом англійськомовного світогляду в Ірландії. Цей концепт має розгалужену систему номінацій з ключовим іменем концепту Irishman. Актуальність використання психолінгвістичних експериментів полягає в тому, що їх результати дозволяють доповнити уявлення про зміст концепту, що склалося при вивченні матеріалів лексикографічних джерел, текстового матеріалу, а також конкретизувати отримані дані щодо певної групи носіїв мови. Аналіз семантики та контекстних уживань не спроможний забезпечити повну картину концептуалізації. Хоча словники різних типів та літературні джерела відбивають актуалізацію концепту, важлива інформація стосовно емоційної та оцінної площини концептуалізації залишається непоміченою дослідником. При значній кількості інформантів результати експерименту можуть розглядатися як відображення тих елементів концепту, які є національно значущими. Проведений психолінгвістичний експеримент відобразив, що концепт ІРЛАНДЕЦЬ є позитивно маркованим етнічним автостереотипом, що репрезентує національний характер, особливості зовнішності й приналежність до певної лінгвокультурної групи.
The Anglo-Irish worldview was formed in the context of linguistic and cultural contacts between the autochthonous Celtic and the introduced Anglo-Saxon linguocultures. The prolonged contact results in interaction of ethnic worldviews, which affects the transformations of composition, structure, content of concepts and the means of their verbalization. As a result of the interaction, a new Anglo-Irish linguoculture was formed with a number of specific key concepts. Using the criteria of having a name, constant nature of the concept, cultural elaboration, conceptualization, frequency of appeal to the concept, its sociocultural value, it was determined that the concept IRISHMAN is the key concept of English-speaking worldview in Ireland. This concept has an extensive nomination system with the key name of the concept in English. The relevance of the usage of psycholinguistic experiments is that their results allow us to supplement the idea of the content of the concept that has emerged from the study of materials of lexicographic sources, texts, as well as to concretize the data obtained for a certain group of native speakers. The analysis of semantics and contextual applications is incapable of providing a complete picture of conceptualization. Although dictionaries of various types and literary sources reflect actualization of the concept, important information regarding its emotional and evaluative plane remains unnoticed by the researcher. With a significant number of informants, the results of the experiment can be viewed as reflecting those elements of the concept that are nationally relevant. The conducted free and directed associative experiments have shown that the concept IRISHMAN is a positively labelled ethnic auto-stereotype, which represents the national character, peculiarities of appearance and belonging to a certain linguocultural group.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32819
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 13 Том 2 2020



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.