Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32821
Title: Компоненти змісту лексичної компетентності майбутніх учителів історії
Other Titles: Components of contents of lexic competence of future history teachers
Authors: Полянічко, О. Д.
Keywords: комунікативна компетенція, лексичні уміння, лексичні знання, лексична компетентність, лексичні навички, communicative competence, lexical competence, lexical knowledge, lexical skills
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Полянічко, О. Д. Компоненти змісту лексичної компетентності майбутніх учителів історії [Текст] / О. Д. Полянічко // Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2020. – Т. 2№Вип. 13. – С. 143-146. – Бібліогр: с. 146 (9 назв)
Abstract: У статті досліджено поняття лексична компетентність та доведено, що це заснована на лексичних знаннях, навичках, уміннях, а також особистісному мовному та мовленнєвому досвіді здатність людини визначати контекстуальне значення слова, порівнювати обсяг його значення в двох мовах, розуміти структуру значення слова і виділяти специфічно національне в значенні слова. Визначено, що лексична компетентність представляє собою складне утворення, до складу якого входять: мотиваційний, когнітивний, діяльнісно-практичний, рефлексивний І поведінковий компоненти. Формування лексичної компетентності пропорційно залежно від сформованості у студентів лексичних навичок, які засновані на певних принципах, а саме: принцип єдності навчання лексиці і мовленнєвої діяльності; принцип інтегративності; принцип тематичної обумовленості; принцип верифікації ментальних компонентів у змісті навчання лексиці; принцип колективної взаємодії; принцип обліку дидактико-психологічних особливостей навчання та аудиторії. Дані принципи спрямовані на розвиток комунікативної культури із застосуванням лексичних знань з певної тематики і входять в систему принципів сучасного комунікативно-когнітивного підходу. Набуті знання і навички дають можливість розвивати і удосконалювати лексичну компетентність, про рівень сформованості якої свідчить здатність студентів вирішувати складні завдання, що пов’язано із засвоєнням і вивченням іншомовних слів, умінні використовувати їх на практиці, тобто здатність самостійно продукувати висловлювання, виражати свої власні креативні думки. Також від рівня сформованості лексичних умінь буде залежати рівень володіння студентами іноземною мовою: чим вище буде рівень сформованості лексичних умінь, тим вище буде рівень їхнього професійного іншомовного мовлення.
The article explores the concept of lexical competence and proves that it is based on lexical knowledge, skills, abilities, as well as personal linguistic and speech experience of a person’s ability to determine the contextual meaning of a word, to compare its meaning in two languages, to understand the structure of meaning of a word and to isolate in the meaning of the word.It has been determined that lexical competence is a complex formation, which includes: motivational, cognitive, activitypractical, reflexive and behavioral components. The formation of lexical competence is proportional to the students’ lexical skills, which are based on certain principles, namely: the principle of unity of learning vocabulary and speech activity; the principle of integrativeness; the principle of thematic conditioning; the principle of verification of mental components in the content of vocabulary training; the principle of collective interaction; the principle of accounting didactic-psychological features of teaching and the audience. These principles are aimed at the development of communicative culture with the use of lexical knowledge on a particular subject and are included in the principles of modern communicative-cognitive approach. Acquired knowledge and skills give the opportunity to develop and improve lexical competence, the level of formation of which indicates the ability of students to solve complex problems related to learning and learning foreign words, the ability to use them in practice, the ability to independently express expressions, express their own expressions thoughts. Also, the level of vocabulary development will depend on the level of knowledge of students in a foreign language: the higher the level of vocabulary development, the higher will be the level of their professional foreign language.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32821
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 13 Том 2 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КОМПОНЕНТИ ЗМІСТУ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ.pdf339.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.