Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32910
Назва: Фразеологічні одиниці в заголовках британських та американських інтернет-видань
Інші назви: Phraseological units in the headlines of modern british and american web-based media
Автори: Ревенко, В. В.
Ключові слова: публіцистичний текст, питальний мовленнєвий акт, авторська інтенція, стверджувальний мовленнєвий акт, прагматична функція, фразеологічна одиниця, journalistic text, interrogative speech act, author’s intention, pragmatic function, phraseological unit, affirmative speech act
Дата публікації: 2019
Видавництво: Видавничий дім "Гельветика"
Бібліографічний опис: Ревенко, В. В. Фразеологічні одиниці в заголовках британських та американських інтернет-видань [Текст] / В. В. Ревенко // Закарпатські філологічні студії : науковий журнал/ голов. ред. І. М. Зимомря. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2019. – Т. 1№вип. 11. – С. 133-136. – Бібліогр.: с. 136 (13 назв)
Серія/номер: Закарпатські філологічні студії;
Короткий огляд (реферат): Актуальність статті зумовлена зростанням прагматичного потенціалу заголовка в умовах сучасної мас-медійної комунікації. Функція сучасних ЗМІ не обмежується повідомленням новин або описом подій. Різке зростання кількості Інтернет-видань зумовлює підвищені вимоги до їхньої інформативності, наочності та оперативності, впливовості на цільову аудиторію. Заголовки медіа-текстів як ключовий елемент новинної інформації відіграють значну роль у формуванні світогляду читача. Головна мета статті полягає у вивченні функціонально-стилістичних особливостей використання фразеологізмів у складі заголовків сучасних британських та американських Інтернетвидань та їхнього прагматичного потенціалу. Загальна мета статті зумовила постановку таких завдань: 1) виявити види найбільш типових висловлювань, що вживаються в позиції заголовків медіа-текстів; 2) визначити специфіку мовленнєвих актів, що виражаються даними видами висловлювань; 3) встановити характер авторських інтенцій у заголовках, що містять у своєму складі фразеологізми. Матеріалом дослідження слугували тексти, що були взяті з Інтернет-версій найбільших британських та американських газет і медіа-корпораций: www.nytimes.com, www.mirror.co.uk, www.washingtonpost.com, www.bbc.com та www.independent.co.uk, що належать до розділу «Політика». Автор даної статті поділяє точку зору українських та російських мовознавців Е.Х. Алієвої, Ю.А. Бєлової, М.А. Жовтобрюха, Н.А. Кожиної, Г.М. Колесника, В.Г. Костомарова, Г.Я. Солганіка, В.Д. Ужченка про функціональностилістичні особливості використання фразеологізмів у мові засобів масової інформації, про поліфункціональність заголовків публіцистичних текстів та виокремлення найголовніших із них – номінативної, інформативної та прагматичної (експресивної). Дослідження доводить широке використання фразеологізмів у складі питальних та стверджувальних мовленнєвих актів, що реалізуються у формі загальних та спеціальних питань, риторичних питань, умовних речень, висловлювань «питання-відповідь», висловлювань, що містять повне та часткове цитування та мають іллокутивну силу авторського заохочення до спільного міркування, емоційного впливу, переконання погодитися з думкою автора, формування ставлення читача до подій, що описуються.
The topicality of the article is determined by the growth of the pragmatic significance of media text headlines in the context of modern media communication. The function of modern media is not limited to news reporting or event description. The considerable increase in the number of Internet publications causes increased demands for their informativeness, visibility and efficiency, and influence on the target audience. Media text headlines as a key element of news information play a fundamental role in developing the reader’s view of the world. The main purpose of the article is to study the functional and stylistic properties of the phraseological units of the headlines of modern British and American web-based media. According to the stated goal the following tasks are formulated: 1) to identify the most typical types of statements used as media text headlines; 2) to determine the specifics of speech acts, expressed by these types of statements; 3) to establish the nature of the author’s intentions based on the use of phraseological units. The material for the research was chosen from online versions of the largest British and American newspapers and media corporations www.nytimes.com, www.mirror.co.uk, www.washingtonpost.com, www.bbc.com and www.independent.co.uk belonging to the “Politics” section. The author of this research shares the point of view of the researchers (E. Aliieva, Yu. Bielova, A. Dolhireva, N. Kozhyna, V. Kostomarov, Yu. Peshkova, A. Popov) about the polyfunctionality of the headlines of journalistic texts and their most important functions – nominative, informative and pragmatic (expressive). The research proves the widespread use of interrogative and affirmative speech acts that are implemented in the form of general and special questions, rhetorical questions, conditional sentences, utterances of “question and answer”, statements containing complete and partial citation. They have the illocutionary power of the author’s encouragement in joint thinking, emotional influence, conviction to agree with the author’s opinion, the formation of the reader’s attitude to the described events.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32910
ISSN: 2663-4899
Розташовується у зібраннях:Закарпатські філологічні студії Випуск 11 Том 1 (2019)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ФРАЗЕОЛОГІЧНІ ОДИНИЦІ В ЗАГОЛОВКАХ.pdf351.56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.