Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/33231
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГлобина, Л. В.-
dc.date.accessioned2021-02-10T07:35:21Z-
dc.date.available2021-02-10T07:35:21Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationГлобина, Л. В. Креативная лингвистика в практике преподавания русского языка как иностранного [Текст] / Л. В. Глобина // Закарпатські філологічні студії : науковий журнал/ голов. ред. І. М. Зимомря. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2019. – Т. 1. – Вип. 9. – С. 40-43. – Бібліогр.: с. 43 (7 назв)uk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/33231-
dc.description.abstractВ статье рассматриваются проблемы формирования лингвистической креативной компетентности у иностранных студентов на занятиях языковой подготовки в медицинском вузе на начальном этапе обучения. Анализируются средства создания лингвистического юмора в таких малых формах языкового творчества, как лингвистические юмористические миниатюры, иронические выражения, различные фигуры речи, скороговорки. Основное внимание уделяется практической направленности обучения в плане использования экспериментальных возможностей языка для тренинга вербальной креативности. Постулируется тезис об интернациональности восприятия юмора в его профильных идеях.uk
dc.description.abstractУ статті розглянено проблеми формування лінгвістичної креативної компетентності в іноземних студентів на заняттях мовної підготовки в медичному вузі на початковому етапі навчання. Проаналізовано засоби створення лінгвістичного гумору в таких малих формах мовленнєвої творчості, як лінгвістичні гумористичні мініатюри, іронічні висловлювання, різні фігури мови, скоромовки. Основну увагу звернено на практичну спрямованість навчання в плані використання експериментальних можливостей мови для тренінгу вербальної креативності. Постульовано тезу про інтернаціональність сприйняття гумору в його профільних ідеях.uk
dc.description.abstractThe article deals with the problems of the formation of linguistic creative competence of foreign students at the language classes at a medical university at the initial stage of education. The means of creating linguistic humour in such small forms of linguistic creativity as linguistic humorous miniatures, ironic aphorisms, various figures of speech, tongue twisters are analyzed. Much attention is paid to the practical orientation of learning in terms of the use of experimental language resources for the training of verbal creativity. The thesis about the internationalism of the perception of humour in its core ideas is postulated.uk
dc.language.isoruuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectлингвистический юморuk
dc.subjectрусский язык как иностранныйuk
dc.subjectиностранные студентыuk
dc.subjectмедицинский вузuk
dc.subjectлінгвістичний гуморuk
dc.subjectросійська мова як іноземнаuk
dc.subjectіноземні студентиuk
dc.subjectмедичний вузuk
dc.subjectlinguistic humouruk
dc.subjectRussian as a foreign languageuk
dc.subjectforeign studentsuk
dc.subjectmedical high schooluk
dc.titleКреативная лингвистика в практике преподавания русского языка как иностранногоuk
dc.title.alternativeCreative linguistics in the practice of teaching russian as a foreign languageuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 9 Том 1 (2019)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КРЕАТИВНАЯ ЛИНГВИСТИКА В ПРАКТИКЕ ПРЕПОДАВАНИЯ.pdf379.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.