Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/33396
Title: Нагляд за дотриманням прав дітей, усиновлених іноземцями, за законодавством України та країн Європейського Союзу
Other Titles: Supervision of observance of the rigts of children adopted by foreigners according to the legislation of Ukraine and European Union countries
Authors: Мосейчук, А.І.
Keywords: усиновлення, права дитини, нагляд, імплементація, консульська установа, дипломатичне представництво, міжнародне усиновлення
Issue Date: 2020
Series/Report no.: Порівняльно-аналітичне право;
Abstract: У статті розглянуто основні проблемні питання, пов’язані зі здійсненням нагляду за дотриманням прав дітей, усиновлених інозем- ними громадянами. Запропоновано здійснити категоризацію країн Європейського Союзу залежно від необхідності подання звітів після усиновлення та суб’єктів подання. Зазначено, що в міжнародних договорах, зокрема в Європейській конвенції про усиновлення дітей (переглянутій) від 27.11.2008 та Конвенції про захист дітей і співробітництво в галузі міждержавного усиновлення від 29.05.1993 не вста- новлено обов’язку подання звітності після усиновлення, але здебільшого країни походження дитини вимагають надання вказаних звітів. Запропоновано заходи з метою покращення здійснення нагляду за дотриманням прав дітей, усиновлених іноземцями, як до ратифі- кації Україною Конвенції про захист дітей і співробітництво в галузі міждержавного усиновлення від 29.05.1993, зокрема затвердження уніфікованої форми звіту про умови проживання та стан здоров’я усиновленої дитини, який мають складати не усиновлювачі, а співро- бітники консульських установ чи дипломатичних представництв, так і після ратифікації Україною Конвенції про захист дітей і співробітни- цтво в галузі міждержавного усиновлення від 29.05.1993, закріплення на законодавчому рівні обов’язку уповноваженої (акредитованої) організації, яка представляє іноземних громадян-усиновлювачів щодо подання звіту про умови проживання та стан здоров’я усиновленої дитини до консульських установ і дипломатичних представництв України; періодичності подання звітів про умови проживання та стан здоров’я усиновленої дитини; закріплення в національному законодавстві України санкцій до уповноваженої (акредитованої) організації за неподання звіту про умови проживання та стан здоров’я усиновленої дитини; прийняття закону, який визначатиме правовий статус уповноваженої (акредитованої) організації з питань усиновлення, відповідальність організації в разі виявлення випадків порушення прав дитини при усиновленні іноземними громадянами. Також наголошено, що уповноважені організації з питань усиновлення мають бути підконтрольними Україні. Ключові слова: усиновлення, права дитини, нагляд, імплементація, консульська установа, дипломатичне представництво, міжнародне усиновлення.
The article deals with the main issues related to the supervision of observance of the rights of children adopted by foreign nationals. It is proposed to categorize the countries of the European Union depending on the need to submit post-adoption reports and subjects of submission. It is noted that in international treaties, in particular the European Convention on the Adoption of Children (revised) of 27 November 2008 and the Convention on Protection of Children and Cooperation in Respect of Intercountry Adoption of 29 May 1993 there are no reporting obligation after adoption, but usually the countries of origin of the child require such reports. Measures have been proposed to improve the supervision of observance of the rights of children adopted by foreigners, both before the ratification by Ukraine of the Convention on the Protection of Children and Cooperation in Respect of Intercountry Adoption of 29 May 1993, in particular, the approval of a unified reporting form on living conditions and state of health of the adopted child, which staffs of consular establishments or diplomatic missions should submitted not adoptive parents, and after the ratification by Ukraine of the Convention on Protection of Children and Cooperation in Respect of Intercountry Adoption of 29 May 1993, establishing in law the duty of the authorized (accredited) organization, which represent foreign nationals adoptive parents, to submit a report on the living conditions and state of health of the adopted child to the consular establishments and diplomatic missions of Ukraine; establishing the periodicity of reporting on the living conditions and state of health of the adopted child; the sanctions against the authorized (accredited) organization for failing to report on the living conditions and state of health of the adopted child to be enshrined in the national legislation of Ukraine; to enact legislation determining the legal status of the authorized (accredited) adoption organization, the legal liability of the organization in case of detection of violations of the rights of the child during adoption by foreign nationals, emphasized that the authorized adoption organizations must be under the control of Ukraine. Key words: adoption, children rights, supervision, implementation, consular establishment, diplomatic mission, international adoption.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/33396
Appears in Collections:Порівняльно-аналітичне право. №1 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
НАГЛЯД ЗА ДОТРИМАННЯМ ПРАВ ДІТЕЙ.pdf421.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.