Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/33527
Title: Нові підходи формування комунікативної компетенції під час викладання української мови як іноземної
Other Titles: New approaches to building communicative competence while teaching ukrainian as a foreign language
Authors: Василькевич, Г. П.
Руснак, О. Р.
Keywords: інноваційні методи, інтерактивні технології, комунікативна компетенція, міжкультурна комунікація, невербальний код, innovative methods, interactive techniques, communicative competence, intercultural communication, non-verbal code
Issue Date: 2019
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Василькевич, Г. П. Нові підходи формування комунікативної компетенції під час викладання української мови як іноземної [Текст] / Г. П. Василькевич, О. Р. Руснак // Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2019. – Т. 1. – Вип. 10. – С. 12-16. – Бібліогр.: с. 16 (5 назв)
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті розглянуто інноваційні засоби викладання української мови як іноземної, що активізуються в нових методологічних підходах. Проаналізовано основні аспекти інтегрованого підходу до навчання, а саме інтеграції змісту і форм у процесі викладання української мови як іноземної. На основі міжкультурного комунікативного підходу як пріоритетного виявлено доцільність застосування в навчальному процесі міждисциплінарного критерію до навчання, що є важливою умовою і результатом комплексного підходу в навчанні іноземців. У центрі уваги – сучасні новітні методологічні принципи викладання української мови для іноземців, зокрема інтеграційна та інтегрована методики викладання. Розглянуто інтегрований підхід до викладання української мови як іноземної, що базується, насамперед, на різних видах мовленнєвої діяльності – читанні, говорінні, прослуховуванні та писанні. Розкрито характерні риси та етапи інтегрованого навчання української, що ґрунтуються на основі концентричності та поступового нагромадження знань. Охарактеризовано найголовніші інструментарії інтерактивної аудиторної методики. Проаналізовано особливості практичного застосування нових методик у навчальному процесі, а також з’ясовано їхній системний вплив на результативність навчання. Зокрема виявлено ефективність застосування саме міждисциплінарного підходу через вивчення культурного тексту. Культурологічний підхід моделює навчальний текст певної культури, зокрема української, у різних зображальних виявах – художньому, розмовному, публіцистичному, офіційно-діловому, а також інформативно репрезентує його в різних жанрово-мистецьких формах – писемний текст, мистецька картина, кінематографічна стрічка, музичний текст тощо. Інтеграція в навчальному процесі дає змогу залучати максимум інформації з різних галузей знань, водночас поєднуючи різні функції: освітню, виховну й світоглядну. Мультимедійні аудіовізуальні засоби міжкультурної комунікації покращують навчальний ефект синкретизму засвоєння знань та інтенсивного обміну інформацією між викладачем і студентом-іноземцем. Процес вивчення мови через культуру народу у формі діалогу, дискусій, навчально-рольових ігор наочно ілюструє життєвість лінгвокультурологічної функції мови. Такий різноплановий культурологічний аспект не лише інтенсивно і якісно збагачує мовленнєвий запас студента-іноземця, а й загалом на соціокультурному рівні розширює світогляд іномовця про духовну й матеріальну культуру українців. На основі тексту правильно застосована лінгвокультурологічна методика швидко інкорпорує студента-іномовця в ментальний світ українців.
The article describes innovative means of teaching Ukrainian as a foreign language that are actively applied while using new methodological approaches. It analyzes the main aspects of the integrated approach to teaching, specifically integration of the content and the form in the process of teaching Ukrainian as a foreign language. Based on the intercultural communicative approach, as the prioritized one, the article identifies the expediency of applying interdisciplinary criterion in the educational process, which is an important condition and the result of complex approach while teaching the foreigners. The main focus is placed on modern, innovative methodological principles of teaching the Ukrainian language to the foreigners, in particular the integrative and integrated teaching methods. An integrated approach to teaching Ukrainian as a foreign language, which is based on various types of verbal activity, such as reading, speaking, listening and writing, has been considered. Specific features and stages of integrated approach to teaching Ukrainian, based on concentric and gradual accumulation of knowledge have been revealed. The most important tools of the interactive classroom technique have been described. The peculiarities of the practical application of new methods in the educational process, as well as their systemic influence on the effectiveness of teaching have been analyzed. Particularly, the effectiveness of applying inter-disciplinary approach through studying a culture –related text has been identified. Culture-related approach approach resembles educational text of a certain culture, specifically Ukrainian one, in different descriptive forms − artistic, verbal, publicists, business, and also informatively represents it in various genres – written text, a painting, a movie and piece of music. Integration into the educational process allows one to incorporate a great deal of information from different fields of knowledge, while combining different functions: educational and speculative. Multimedia audiovisual means of intercultural communication improves educational effect of syncretism of learning and intensive information exchange between a teacher and a foreign student. The process of learning the language through the culture of the people in the form of dialogue, discussion, educational role-plays clearly illustrates the authenticity of linguacultural function of the language. In addition to intensively and qualitatively enriching foreign student’s command of the language, it also broadens their horizons in terms of spiritual and material culture of the Ukrainians on the socio-cultural level. Based on the text, properly applied linguacultural technique helps a foreign student to rapidly get incorporated into the mental world of the Ukrainians.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/33527
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 10 (Том 1) 2019



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.