Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34000
Title: Моделювання системи формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкової школи у процесі фахової підготовки в магістратурі: методологічні аспекти
Other Titles: Modeling of the system of formation of interethnic tolerance of future primary school teachers in the process of professional training at the master's degree: methodological aspects
Authors: Атрощенко, Тетяна Олександрівна
Keywords: майбутні учителі початкової школи, фахова підготовка, система, система формування міжетнічної толерантності, педагогічне моделювання, структурно-функціональна модель, future primary school teachers, professional training, system, system of formation of interethnic tolerance, pedagogical modeling, structural and functional model
Issue Date: 2020
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Атрощенкл, Т. О. Моделювання системи формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкової школи у процесі фахової підготовки в магістратурі: методологічні аспекти [Текст] / Т. О. Атрощенкл // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2020. – Вип. 2 (47). – С. 13-17. – Бібліогр.: с. 16-17 (10 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Мета статті полягає в обґрунтуванні доцільності розробки системи формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкової школи у процесі фахової підготовки в магістратурі через аналіз методологічних аспектів, що були використані у процесі педагогічного моделювання. Для реалізації поставленої мети було використано комплекс методів, а саме: теоретичні – системно-структурний аналіз та систематизація філософських, психологічних і педагогічних праць, які дали можливість обґрунтувати кон- цептуальні засади розробки системи формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкової школи; порівняльно-педагогічний аналіз й синтез, дедукція й індукція, класифікація та узагальнення (для уточнення сутності наукових дефініцій «система», «моделювання» та «структурно-функціональна модель»); педагогічне моделювання, що сприяло розробці структурно-функціональної моделі системи формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкової школи у процесі фахової підготовки в магістратурі. У статті представлено обґрунтування доцільності розробки системи формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкової школи в процесі фахової підготовки в магістратурі. Доведено вагомість модернізації вітчизняної системи професійної підготовки студентів, яка має бути збагаченою теоретичними знання. Системна діяльність у площині формування міжетнічної толерантності розширить методологічні орієнтири та дозволить майбутнім магістрам оволодіти практичними вміннями й навичками професійної діяльності в поліетнічному освітньому середовищі початкової школи. Проведений аналіз наукових джерел дозволив охарактеризувати концептуальні засади розробки системи формування міжетнічної толерантності майбутніх учителів початкової школи, а порівняльно-педагогічний аналіз наукової літератури й класифікація – уточнити сутність ключових дефініцій дослідження; систематизація та педагогічне моделювання використовувалось для розробки структурно-функціональної моделі системи формування міжетнічної толерантності майбут- ніх учителів початкової школи у процесі фахової підготовки в магістратурі. Раціональне та цілеспрямоване впровадження авторської системи мало позитивний вплив на формування освіченого, національно свідомого, толерантного вчителя, готового до професійної діяльності в поліетнічному середовищі сучасної початкової школи.
The urgency of the problem under research is dued to the requirements of modern globalized society, the educational system, which, makes diffi cult requirements for the professional training of future primary school teachers. Professional activity of students of Masters degree of specialty 013 Primary education takes place in a polyethnic environment. We considered the formation of interethnic tolerance in future primary school teachers as a system that is characterized by integrity and consists of specifi c elements (blocks) that actively interact and infl uence at each other. During such interaction, all indicators of interethnic tolerance have been formed, aimed at respect to members of another ethnic group. The purpose of the article is to substantiate the feasibility of developing a system of formation of interethnic tolerance of future primary school teachers in the process of professional training at Master's degree. The main emphasis was put on the analysis of methodological aspects, used in the process of pedagogical modeling. Research methods used: theoretical − system-structural analysis and systematization of philosophical, psychological and pedagogical works, which made it possible to substantiate the conceptual foundations of the system of interethnic tolerance of future primary school teachers; comparative pedagogical analysis and synthesis, deduction and induction, classifi cation and generalization (to clarify the sence of scientifi c defi nitions «system», «modeling» and «structural-functional model»); pedagogical modeling, which contributed to the development of a structural and functional model of the system of formation of interethnic tolerance of future primary school teachers in the process of professional training at Master's degree. The author's structural-functional model is necessary as a theoretical and methodological reference point in the construction of the educational process in the higher educational establishments. The main result of the implementation of the developed system is the formation in the main majority of future primary school teachers of an appropriate (suffi cient and high) level of interethnic tolerance, which will allow them to work effectively in a polyethnic educational environment of primary school.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34000
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (47) - 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ МІЖЕТНІЧНОЇ.pdf241.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.