Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34029
Назва: Природотерапія як інноваційна технологія реабілітація дітей та молоді з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного туризму
Інші назви: Nature therapy as an innovative technology of rehabilitation of children and young people with special educational needs in conditions of inclusive
Автори: Кравченко, Оксана Олексіївна
Ключові слова: інклюзивний туризм, природотерапія, діти та молодь, особливі освітні потреби, соціально-психологічна реабілітація, inclusive tourism, nature therapy, children and youth, special educational needs, social and psychological rehabilitation
Дата публікації: 2020
Видавництво: Видавництво УжНУ "Говерла"
Бібліографічний опис: Кравченко, О. О. Природотерапія як інноваційна технологія реабілітація дітей та молоді з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного туризму [Текст] / О. О. Кравченко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2020. – Вип. 2 (47). – С. 73-78. – Бібліогр.: с. 76-77 (11 назв)
Серія/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Короткий огляд (реферат): В умовах соціально-економічних, демографічних та екологічних викликів актуальним залишається питання соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з особливими освітніми потребами. Гостроту питання підсилюють карантинні заходи, що пов’язані із соціальною ізоляцією та обмеженням доступу до освітніх та соціальних послуг. Інноваційною послугою комплексної реабілітації людей з інвалідністю виступає інклюзивний туризм, що включає систему психолого-педагогічних, соціально-виховних, освітньо-пізнавальних, корекційних, фізкультурно-оздоровчих заходів в умовах туризму, спрямованих на їхню комплексну реабілітацію, оздоровлення та соціальну інтеграцію з метою відновлення основних соціальних функцій особистості, психічного, фізичного і морального здоров’я, соціального статусу. Мета статті – обґрунтування природотерапії як ефективної технології соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного туризму. Методи дослідження: узагальнення українського законодавства у сфері освіти та соціального захисту вразливих категорій громадян; понятійно-категоріальний аналіз за темою дослідження; класифікація основних видів природотерапії; вивчення кращих зарубіжних і українських практик щодо впровадження інноваційних методів реабілітації засобами природотерапії, які можуть бути застосовані в умовах інклюзивного туризму. Встановлено, що природотерапія у роботі з дітьми та молоддю забезпечує реабілітаційний (сприяє відновленню соціальних зв’язків та соціального статусу, набуттю нових соціальних ролей та особистісному зростанню), оздоровчий (забезпечує фізичну активність та психологічне здоров’я), пізнавальний ефект (розширює світогляд, урізноманітнює сенсорне світосприйняття).
In the context of socio-economic, demographic and environmental challenges, the issue of sociopsychological rehabilitation of children and youth with special educational needs remains relevant. The severity of the issue is exacerbated by quarantine measures related to social exclusion and restrictions on access to educational and social services. An innovative service of comprehensive rehabilitation of people with disabilities is inclusive tourism, which includes a system of psychological and pedagogical, socio-educational, educational, correctional, physical culture and health activities in tourism, aimed at their comprehensive rehabilitation, rehabilitation and social integration for basic integration. social functions of personality, mental, physical and moral health, social status. The purpose of the article is to substantiate nature therapy as an effective technology of social and psychological rehabilitation of children and youth with special educational needs in the conditions of inclusive tourism. Research methods used: generalization of Ukrainian legislation in the fi eld of education and social protection of vulnerable categories of citizens; conceptual and categorical analysis on the research topic; classifi cation of the main types of nature therapy; study of the best foreign and Ukrainian practices on introduction of innovative methods of rehabilitation by means of nature therapy which can be applied in the conditions of inclusive tourism. Communication with animate and inanimate nature allows to achieve the following goals in the socio-psychological rehabilitation of children and youth with OOP in the conditions of inclusive tourism: expansion of cognitive opportunities on the basis of complex, including sensory, worldview; integration of biological, mental and social factors to gain integrity, restore positive communication with the outside world and form a sense of security; strengthening the ability to preserve the natural environment and responsibility, fi lling life with meaning; improving the work of sensory systems, their ability to concentrate intensely, the development of sensitivity to the signals of your body, prevention and prevention of possible diseases, sensitivity to their own and others’ emotions, expanding the perception and vision of the aesthetic picture of nature; disclosure of creative potential and development of emotional intelligence; social integration of the individual; education of tolerance; development of individual language of self-expression and constructive communication with nature.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34029
ISSN: 2524-0609
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (47) - 2020

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ПРИРОДОТЕРАПІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ.pdf250.38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.