Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34037
Title: Психодидактичний підхід у підготовці магістрів-фізиків- майбутніх педагогів
Other Titles: Psychodidactic approach in the training of masters of physics − future teachers
Authors: Опачко, Магдалина Василівна
Keywords: психодидактичний підхід, психодидактичні технології, проектування навчання, підготовка майбутніх вчителів фізики, psychodidactic approach, psychodidactic technologies, projecting, training of future teachers of physics
Issue Date: 2020
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Опачко, М. В. Психодидактичний підхід у підготовці магістрів-фізиків- майбутніх педагогів [Текст] / М. В. Опачко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2020. – Вип. 2 (47). – С. 114-120. – Бібліогр.: с. 119-120 (8 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Психодидактичний підхід у підготовці сучасного вчителя фізики орієнтує його на вибір траєкторій управління індивідуальним розвитком особистості учня в процесі навчання. Актуальність проблеми походить від потреби організації сучасного освітнього середовища школи у відповідності до вимог особистісно та компетентнісно орієнтованого навчання, що передбачає володіння учителем психодидактичними засадами проектування навчання. З огляду на це важливим завданням вищої школи є підготовка вчителя до використання можливостей психодидактики для розкриття та розвитку інтелектуального і особистісного потенціалу учнів засобами предметної діяльності. Мета дослідження полягає у розкритті сутності психодидактичного підходу до проектування навчання та його реалізації у змісті підготовки магістрів-фізиків освітнього напряму підготовки. Методи дослідження, які використовувались: аналіз (теоретичних узагальнень, що складають основу психодидактичного підходу, його структурних компонент; сутності реалізації психодидактичних технологій у проекції на управління навчанням; методичних розробок уроків студентів-практикантів); моделювання (професійної підготовки та діяльності з використанням психодидактичних технологій); узагальнення (у процесі розробки алгоритмів використання психодидактичних технологій для майбутніх учителів фізики; формулюванні висновків); спостереження (за процесом набуття досвіду використання психодидактичних технологій студентами – майбутніми учителями фізики); опитування (для з’ясування розуміння сутності завдань над змістовим наповненням психодидактичних технологій у розрізі опорної теми). Результат дослідження очікується у формі методичних розробок у розрізі опорної теми з використанням технологій психодидактичного підходу; сформованості знань про сутність психодидактичного підходу, технологій його реалізації, про управління індивідуальним розвитком особистості учня в умовах психодидактичного підходу; вмінь: структурування навчального матеріалу у відповідності до обраної психодидактичної технології; здійснення вибору методів, форм і засобів навчання; використання методів управління навчанням для забезпечення індивідуальної траекторії розвитку учнів.
Psychodidactic approach in the training of a modern teacher of physics orients to the choice of trajectories for managing the individual development of student’s personality in the learning process. The urgency of the problem originates from the need to organize a modern school educational environment according to the requirements of an individual and competence-based learning, which involves the teacher’s mastery of psychodidactic principles of teaching. Thus, training of teachers to use the pros of psychodidactics to discover and develop the intellectual and personal potential of students through subject activities is an important task of higher education. The purpose of the study is to reveal the essence of psychodidactic approach to the projecting of teaching and its implementation in the content of training of masters of physics in the are of education. Research methods used: analysis (theoretical generalizations that form the basis of the psychodidactic approach, its structural components; the essence of the implementation of psychodidactic technologies in the projection of management of teaching; methodological development of lessons for students-masters); modeling (professional training and activities using psychodidactic technologies); generalization (in the process of developing algorithms for the use of psychodidactic technologies for future physics teachers; formulation of conclusions); observation (in the process of gaining experience in the use of psychodidactic technologies by students − future teachers of physics); survey (to clarify the understanding of the essence of the tasks on the content of psychodidactic technologies). The result of the research is expected in the form of methodological developments in the context of the reference topic using the technologies of psychodidactic approach; formation of knowledge on the essence of the psychodidactic approach, technologies of its realization; on management of individual development of students’ personality in conditions of the psychodidactic approach; skills: structuring of educational material according to the chosen psychodidactic technology; implementation of the choice of methods, forms and means of teaching; use of learning management methods to ensure the individual trajectory of student development.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34037
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (47) - 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ПСИХОДИДАКТИЧНИЙ ПІДХІД У ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ.pdf265.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.