Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34043
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРашевська, Наталя Василівна-
dc.date.accessioned2021-03-14T14:32:44Z-
dc.date.available2021-03-14T14:32:44Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationРашевська, Н. В. Використання засобів доповненої реальності у процесі вивчення планіметрії в закладаї середньої освіти [Текст] / Н. В. Рашевська // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2020. – Вип. 2 (47). – С. 147-150. – Бібліогр.: с. 150 (4 назви)uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34043-
dc.description.abstractВізуалізація навчального матеріалу у закладах середньої освіти є однією із успішних складових якісного засвоєння цього матеріалу та подальшого застосування його як у процесі навчання безпосередньо предмету, так і для розв’язання прикладних задач. Особливо візуалізації потребують такі предмети шкільного курсу, які є найскладнішими для розуміння і по суті своєї не мають на початку вивчення широкого практичного застосування, тобто предмети математичного циклу. Саме тому метою дослідження є аналіз мобільних засобів, що можуть бути використані для візуалізації навчального матеріалу при вивченні курсу геометрії у середній школі. У дослідженні використані такі методи дослідження як аналіз та обґрунтування вибору мобільних засобів доповненої реальності для вивчення математики. В результаті такого аналізу було виокремлено два засоби доповненої реальності Arloon Geometry та Geometry AR, що можуть бути використані для візуалізації навчального матеріалу з курсу планіметрії та створення проблемної ситуації з метою отримання нових знань на уроках геометрії середньої школи.uk
dc.description.sponsorshipVisualization of educational material in secondary education institutions is one of the successful components of qualitative learning of this material and its further application in the learning process. In a special need of visualization are the school subjects that are diffi cult to understand and, essentially, do not have a wide practical application at the beginning of the study, that is, subjects of the mathematical cycle. This is why the aim of this study is to analyze the mobile tools that can be used to visualize educational material when studying a geometry course in high school. The study used such research methods as analysis and justifi cation of the choice of mobile augmented reality tools for studying mathematics. As a result of this analysis, two augmented reality tools, Arloon Geometry and Geometry AR, were identifi ed as ones that can be used to visualize educational material and create a problematic situation in order to gain new knowledge in high school geometry lessons. The analysis of these tools made it possible to say that the use of augmented reality tools in geometry lessons creates the conditions for positive emotional interaction between the student and the teacher. Firstly, students understand that a mobile device can be used to organize the learning process, to intensify it and to build a personal learning trajectory. Secondly, the emotional component of learning creates conditions for better memorization of educational material, promotes their mathematical interest, actualizes their creative potential, introduces conditions for fi nding different ways to solve geometric problems. Thirdly, the ability to fi nd solutions of simple geometric problems with the help of augmented reality instills into the student a positive attitude towards success, and the solution of more complex problems becomes faster and more intense.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectгеометріяuk
dc.subjectзасоби доповненої реальностіuk
dc.subjectArloon Geometryuk
dc.subjectGeometry – Augmented Realityuk
dc.subjectgeometryuk
dc.subjectaugmented reality toolsuk
dc.subjectArloon Geometryuk
dc.subjectGeometry – Augmented Realityuk
dc.titleВикористання засобів доповненої реальності у процесі вивчення планіметрії в закладаї середньої освітиuk
dc.title.alternativeUse of augmented reality means in the process of studying planimetry in institutions of secondary educationuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (47) - 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ.pdf412 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.