Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34053
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТрубачева, Світлана Едуардівна-
dc.contributor.authorЗамаскіна, Поліна Іванівна-
dc.date.accessioned2021-03-14T15:56:06Z-
dc.date.available2021-03-14T15:56:06Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationТрубачева, С. Е. Проєктування освітнього середовища гімназії з урахуванням особливостей дистанційного навчання [Текст] / С. Е. Трубачева, П. І. Замаскіна // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2020. – Вип. 2 (47). – С. 195-198. – Бібліогр.: с. 197-198 (7 назв)uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34053-
dc.description.abstractСтаття висвітлює питання необхідності врахування особливостей дистанційного навчання учнів в умовах карантину для проектування освітнього середовища гімназії, що є актуальним на сучасному етапі його розвитку. Метою статті є обґрунтування та висвітлення організаційно-педагогічних особливостей процесу проєктування освітнього середовища гімназії з урахуванням особливостей дистанційного навчання. Основними методами дослідження були: аналіз, синтез та узагальнення теоретико-методологічних основ процесу проєктування освітнього середовища гімназії в умовах дистанційного навчання, теоретико-структурне проєктування, педагогічний експеримент. До основних результатів дослідження висвітлених у статті можна віднести: уточнено поняття «педагогічне проектування» та «технологія педагогічного проектування»; визначено чинники впливу на процес формування освітнього середовища; обґрунтовано та висвітлено ключові питання, які потребують врахування в процесі проєктування освітнього середовища гімназії в умовах дистанційного навчання, це: науково-методичне, навчально-методичне забезпечення освітнього процесу, питання ефективної педагогічної взаємодії учасників цього процесу та питання адміністрування.uk
dc.description.abstractThe article highlights the need to take into account the peculiarities of distance learning of students in quarantine for the design of the educational environment of the gymnasium, which is relevant at the present stage of its development. The purpose of the article is to substantiate and highlight the organizational and pedagogical features of the process of designing the educational environment of the gymnasium, taking into account the peculiarities of distance learning. The main research methods were: analysis, synthesis and generalization of theoretical and methodological foundations of the process of designing the educational environment of the gymnasium in terms of distance learning, theoretical and structural design, and pedagogical experiment. The main results of the research covered in the article are include: the concept of «pedagogical design» and «technology of pedagogical design»; the factors of infl uence on the process of formation of the educational environment are determined; substantiated and highlighted the key issues that need to be considered in the process of designing the educational environment of the gymnasium in terms of distance learning, these are: scientifi c and methodological, educational and methodological support of the educational process, effective pedagogical interaction of participants in this process and administration. The specifi c features of the organization of distance education of students in the process of designing the educational environment of the gymnasium include the following: requires the creation of an information base for storing and adapting educational materials to the web environment and presenting them on web resources; requires special equipment for full operation; provides specialized organization of students’ work on this educational technology; requires consideration of the specifi cs of development, construction and publication of materials in a virtual environment.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectпроектування освітнього середовищаuk
dc.subjectдистанційне навчанняuk
dc.subjectdesign of educational environmentuk
dc.subjectdistance learninguk
dc.titleПроєктування освітнього середовища гімназії з урахуванням особливостей дистанційного навчанняuk
dc.title.alternativeDesign of the gymnasium educational environment with taking into account the features of distance learninguk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (47) - 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ПРОЄКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ГІМНАЗІЇ.pdf231.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.