Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34057
Title: Зміщення акцентів у математичній підготовці сучасних фахівців аграрної галузі у площину формування їх дослідницької компетентності
Other Titles: Placing accents in mathematical training of modern agricultural specialists in the plane of formation of their research competent
Authors: Шишенко, Інна Володимирівна
Борозенець, Наталія Сергіївна
Keywords: дослідницька компетентність, бакалаври аграрних наук, математична підготовка, професійна підготовка, модель, research competence, bachelors of agrarian sciences, mathematical training, professional training, model
Issue Date: 2020
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Шишенко, І. В. Зміщення акцентів у математичній підготовці сучасних фахівців аграрної галузі у площину формування їх дослідницької компетентності [Текст] / І. В. Шишенко, Н. С. Борозенець // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2020. – Вип. 2 (47). – С. 214-217. – Бібліогр.: с. 216-217 (5 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Сформовані у процесі вивчення математичних дисциплін знання, уміння, навички, набутий початковий дослідницький досвід у математичній площині трансформуються в дослідницьку компетентність – підґрунтя ефективної професійної реалізації сучасного аграрія. Водночас у вітчизняній педагогіці бракує досліджень, присвячених проблемі формування дослідницької компетентності майбутніх бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін. Мета дослідження – розкриття шляхів формування дослідницької компетентності бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін. Методи дослідження: (і) теоретичні: аналіз, систематизація й узагальнення педагогічних та психологічних досліджень, законодавчих і нормативних документів; (ii) ідеалізація і моделювання для розробки моделі формування дослідницької компетентності бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін; (iіі) емпіричні: педагогічне спостереження за освітнім процесом, анкетування. Модель формування дослідницької компетентності майбутніх бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін має ґрунтуватися на системному, професійно-особистісному, діяльнісному, інтегративному, компетентнісному методологічних підходах. Для ефективного формування дослідницької компетентності бакалаврів з аграрних наук в процесі вивчення математичних дисциплін доцільними є такі форми, як тематична, проблемна лекції, лекція з помилками, лекція-конференція, лекція-бесіда, бінарна лекція, практичні заняття, самостійна робота, індивідуальні завдання, квести, екскурсії, а також такі методи, як репродуктивний, проблемний, метод проектів, частково-пошуковий, пошуковий, метод математичного моделювання, метод конкретних ситуацій. Серед дієвих засобів навчання обґрунтовано використання професійно-спрямованих завдань.
Formed in the process of studying mathematical disciplines knowledge, skills, abilities, acquired initial research experience in the mathematical fi eld are transformed into research competence − the basis of effective professional implementation of modern agriculture. At the same time, the national pedagogy lacks research on the problem of forming the research competence of future bachelors in agricultural sciences in the process of studying mathematical disciplines. The purpose of the research is to reveal the ways of formation of research competence of bachelors in agricultural sciences in the process of studying mathematical disciplines. Methods of research used: (i) theoretical: analysis, systematization and generalization of pedagogical and psychological research, legislative and regulatory documents; (ii) idealization and modeling for the development of a model for the formation of research competence of bachelors in agricultural sciences in the process of studying mathematical disciplines; (iii) empirical: pedagogical observation of the educational process, questionnaires. The model of formation of research competence of future bachelors in agricultural sciences in the process of studying mathematical disciplines should be based on systemic, professional-personal, activity, integrative, competence methodological approaches. For the effective formation of research competence of bachelors in agricultural sciences in the process of studying mathematical disciplines, such forms as thematic, problem lectures, lecture with errors, lecture-conference, lecture-conversation, binary lecture, practical classes, independent work, individual tasks, quests are expedient. , excursions, as well as such methods as reproductive, problem, project method, partial search, search, method of mathematical modeling, the method of specifi c situations. Among the effective teaching aids, the use of professionally oriented tasks is substantiated.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34057
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (47) - 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЗМІЩЕННЯ АКЦЕНТІВ У МАТЕМАТИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ.pdf229.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.