Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34126
Назва: | Вища освіта як правова категорія: нормативний та доктринальний аспекти |
Інші назви: | Higher education as a legal category: normative and doctrinal aspects |
Автори: | Кушнір, С. М. |
Ключові слова: | вища освіта, доктрина, законодавство, ознаки, комплексна категорія, ґенеза, дефініція, высшее образование, доктрина, законодательство, признаки, комплексная категория, генезис, дефиниция, higher education, doctrine, legislation, signs, complex category, genesis, definition |
Дата публікації: | 2017 |
Видавництво: | Видавничий дім "Гельветика" |
Бібліографічний опис: | Кушнір, С. М. Вища освіта як правова категорія: нормативний та доктринальний аспекти [Текст] / С. М. Кушнір // Науковий вісник Ужгородського Національного університету : серія: Право / гол.ред. Ю.М. Бисага. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2017. – Т. 2. – Вип. 45. – С. 17-25. – Бібліогр.: с. 24-25 (39 назв) |
Серія/номер: | Право; |
Короткий огляд (реферат): | У статті висвітлено ґенезу дослідження вищої освіти у правовій науці, визначено її комплексний характер, особливості аналізу представниками різних галузевих правових наук, виокремлено тенденції сучасного дослідження
у вітчизняній адміністративно-правовій науці. Автором проаналізовано специфіку нормативного визначення вищої
освіти у вітчизняному законодавстві у ХХ – ХХІ ст., виділено її базові моделі. У роботі запропоновано авторський
перелік ознак вищої освіти, які в сукупності формують ресурс вищої освіти як правової категорії, а також сформульовано власне визначення вищої освіти, яке пропонується використовувати у доктринальних правових, зокрема
адміністративно-правових, дослідженнях, а також закріпити у законодавстві. Обґрунтовано узгодженість авторського визначення вищої освіти з дефініцією, закріпленою у європейських нормативно-правових актах, що сприятиме
уніфікації вітчизняного та європейського законодавства про вищу освіту, входженню України до Європейського
правового простору вищої освіти. В статье освещен генезис исследования высшего образования в правовой науке, определен ее комплексный характер, особенности анализа представителями различных отраслевых правовых наук, выделены тенденции современного исследования в отечественной административно-правовой науке. Автором проанализирована специфика нормативного определения высшего образования в отечественном законодательстве в ХХ – ХХI в., выделены ее базовые модели. В работе предложен авторский перечень признаков высшего образования, которые в совокупности формируют ресурс высшего образования как правовой категории, а также сформулировано собственное определение высшего образования, которое предлагается использовать в доктринальных правовых, в частности административно-правовых, исследованиях, а также закрепить в законодательстве. Обоснована согласованность авторского определения высшего образования с дефиницией, закрепленной в европейских нормативно-правовых актах, что будет способствовать унификации отечественного и европейского законодательства о высшем образовании, вхождению Украины в Европейское правовое пространство высшего образования. The article highlights the genesis of research of higher education in the legal science, determines its complex nature, features of analysis by representatives of various branch legal sciences, highlights trends of modern research in the domestic administrative and legal science. The author analyzes the specificity of the normative definition of higher education in the domestic legislation in the ХХ – ХХI centuries, the basic models of such fixation are singled out. The author suggests a list of features of higher education, which together form the resource of higher education as a legal category, and formulates its own definition of higher education, which is proposed to be used in doctrinal legal, including. administrative-legal, research, as well as enshrined in legislation. The consistency of the author’s definition of higher education with the definition fixed in the European normative legal acts is grounded, it will promote unification of the domestic and European legislation on higher education, Ukraine’s entry into the European legal space of higher education. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34126 |
ISSN: | 2307-3322 |
Розташовується у зібраннях: | Науковий вісник УжНУ Серія: Право Випуск 45 Том 2 - 2017 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ВИЩА ОСВІТА ЯК ПРАВОВА КАТЕГОРІЯ.pdf | 357.6 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.