Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/35015
Title: Фразеологізми у процесі викладання угорської мови як іноземної
Other Titles: Phraseological units in the process of teaching Hungarian as a foreign language
Authors: Талабірчук, Оксана Юріївна
Keywords: фразеологія, фразеологічні одиниці, фразеологічна система, сталий вислів, угорська мова як іноземна
Issue Date: 2020
Publisher: ПП Данило С. І.
Citation: Талабірчук, Оксана Фразеологізми у процесі викладання угорської мови як іноземної / Оксана Талабірчук // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Філологія; / ред.кол.: Г. Шумицька Н. Венжинович та ін. – Ужгород : ПП Данило С. І., 2020. – Вип. 2 (44) : На честь д. філол. наук, проф. В. М. Мокієнка(до 80-річчя від дня народження). – С.332-337. – Рез.англ.мовою. – Бібліогр:с.336 (8 назв).
Series/Report no.: Філологія;
Abstract: Анотація. У статті розглядається не зʼясоване досі мовознавче питання – роль фразеологізмів у процесі ви- кладання угорської мови як іноземної. Відзначено важливість фразеологізмів під час вивчення мови як іноземної, адже вони виражають духовне надбання кожного народу, виступають своєрідними представниками лінгвокультури, розширюють словник студента, сприяють розвитку інтересу до вивчення іноземної мови, формують уміння розуміти зміст автентичних текстів. У звʼязку з актуальністю вивчення угорської мови студентами у ВНЗ зросла потреба і в осмисленні фразеологізмів у процесі опанування угорської мови як іноземної, зокрема їхньої ролі у формуванні в українськомовного студента комунікативної компетенції. Аналіз досліджень засвідчив, що питання залучення фразеологічних одиниць (далі – ФО) у процес викладання угорської мови як іноземної ні в угорській, ні в українській лінгводидактиці ще не ставало предметом окремого дослі- дження. Детально у статті розглянуто класифікації фразеологізмів, розроблені Ш. Кароєм, Л. Гадровичем та Я. Жемʼєі. Саме класифікація останнього вченого взята за основу під час вибору ФО, що рекомендуються до вивчення. Також узя- то до уваги рекомендаціяї Б. Ґіоі стостовно необхідності на початковому етапі вивчення мови засвоєння граматичних форм ФО як лексичних, тобто без жодного граматичного пояснення. У статті обґрунтовано необхідність формування фразеологічного мінімуму як складника угорської лінгводидак- тики, зокрема під час викладання угорської мови як іноземної. Розглянуто можливий метод вивчення ФО – навчальні картки, а також звернено увагу на важливість включення фразеологічного матеріалу у вправи та тексти, які даються студентам для опрацювання. Наголошено на доцільності поступового, поетапного введення фразеологізмів до словни- кового запасу студентів із розрахунку на 15 лексичних одиниць вивчати 1 фразеологізм. Запропоновано перелік фразе- ологізмів для вивчення на початковому етапі засвоєння угорської мови, на рівні володіння «елементарний користувач». Ключові слова: фразеологія, фразеологічні одиниці, фразеологічна система, сталий вислів, угорська мова як іноземна.
Abstract. The article in question deals with yet abstruse question of the Hungarian language phraseology – specifically the role of phraseological units in the process of teaching Hungarian as a foreign language. The significance of the phraseological units in the study of any language as a foreign one has been duly noted, since they express the spiritual heritage of each nation, act as a sort of ambassadors of a linguistic culture, expand the student’s vocabulary, contribute to development of interest in learning of a foreign language, form the capability to understand the content of authentic texts. Taking into account the relevance of studying the Hungarian language by students of higher educational institutions, the need for the understanding of the phraseological units in the course of mastering Hungarian as a foreign language has increased, in particular, their role in formation of communicative competence in the Russian-speaking students. The analysis of the study has shown that the issue of involvement of phraseological units in the course of teaching Hungarian as a foreign language neither in Hungarian nor in Ukrainian linguodidactics has never been the subject of a separate study. The article deals in detail with classification issues of phraseological units developed by Sh. Karoi, L. Hadrovych and Ya. Zhemiei. It is the classification approach itself of the last scientist mentioned was taken as a basis for choosing PU (phraseological unit), and it is recommended to study. Attention has also been paid to recommendations of B. Hioi with regard to the fact that at the initial stage of language learning, the grammatical forms of the PUs shall be primarily absorbed as the lexical ones, that is, without any gramma-related explanation. The article substantiates the need for formation of a phraseological minimum as a component of the Hungarian linguodidactics, in particular during teaching of Hungarian language as a foreign one. A potential method for studying of the PU has been discussed, specifically when a kind of educational cards may be involved as a tutorial aid, similarly the attention has also been paid to importance of including the phraseological material into exercises and texts that are intended for the students for exercising. The expediency of a gradual and step-by-step introduction of the phraseological units into vocabulary of the students has been pointed out, aiming at mastering of 1 phraseological unit during study of 15 lexical units. A list of phraseological units has been proposed for learning at the initial stage of mastering the Hungarian language, for the level of a common user. Keywords: phraseology, phraseological units, phraseological system, fixed expression, Hungarian as a foreign language.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/35015
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Філологія. Випуск 2(44) - 2020
Наукові публікації кафедри прикладної лінгвістики
Наукові публікації кафедри угорської філології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФРАЗЕОЛОГІЗМИ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ.pdf372.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.