Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/35017
Title: Фразеологія в курсі лінгвокраїнознавства для іноземних студентів-філологів
Other Titles: Phraseology in the course of «linguistic area studies» for foreign students, studying philology
Authors: Ушакова, Наталія
Keywords: дистанційний курс «Лінгвокраїнознавство», іноземні студенти-філологи, національно-культурна семантика, фразеологізми
Issue Date: 2020
Publisher: ПП Данило С. І.
Citation: Ушакова, Наталія Фразеологія в курсі лінгвокраїнознавства для іноземних студентів-філологів / Наталія Ушакова // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Філологія; / ред.кол.: Г. Шумицька Н. Венжинович та ін. – Ужгород : ПП Данило С. І., 2020. – Вип. 2 (44) : На честь д. філол. наук, проф. В. М. Мокієнка(до 80-річчя від дня народження). – С.343-347. – Рез.англ.мовою. – Бібліогр:с.346 (6 назв).
Series/Report no.: Філологія;
Abstract: Анотація. Статтю присвячено визначенню місця й завдань курсу «Лінгвокраїнознавство», зокрема теми «Наці- онально-культурна семантика фразеологізмів», у системі формування в іноземних студентів-філологів умінь міжкуль- турної комунікації, що визначає її актуальність. Метою статті є систематизація концептуального культурознавчого потенціалу фразеологічного шару мовних одиниць. Основними завданнями статті вважаємо розгляд лінгвістичних засад і методичних особливостей кваліфікації та інтерпретації національно-культурного складника семантики одиниць усіх рівнів мови: слова, словосполучення, речення, тексту. Здійснено системний аналіз сучасного стану науково-ме- тодичної розробки проблеми організації ефективного навчання інофонів філологічних спеціальностей, які отримують кваліфікацію викладача або перекладача. Лінгвокультурний аналіз структури значення мовних одиниць дозволив вия- вити, яку національно-культурну інформацію можна вилучити в результаті застосування до їх інтерпретації лінгвокра- їнознавчого підходу, зокрема методики лінгвокраїнознавчого коментування. На рівні слова проаналізовано культурний потенціал антропонімів. На рівні речення визначено основні функції афоризмів (директивну, кумулятивну). Головну увагу в статті приділено дослідженню національно-культурної семантики фразеологізмів, проблемам навчання іно- земних студентів аналізу та адекватної інтерпретації таких одиниць. Основними результатами наукової розвідки є систематизація фразеологічних одиниць за семантично-етимологічним (біблійні, міфологічні, етнічно-побутові, зо- оморфні, колористичні, аксіологічні) принципом, характеристика наукових лінгвістичних і методичних засад розро- блення структури та методики організації дистанційного курсу «Лінгвокраїнознавство». Ключові слова: дистанційний курс «Лінгвокраїнознавство», іноземні студенти-філологи, національно-культур- на семантика, фразеологізми.
Abstract. The article is dedicated to the place and tasks of the Language and Culture course, in particular the theme “national and cultural semantics of phraseological units”, in the system of forming foreign students-philologists’ abilities of cross-cultural communication that determines the actuality of the investigation. The aim of the article is systematization of conceptual culturological potential of phraseology layer of language units. Consideration of linguistic principles and methodical features of qualification and interpretation of national and cultural constituent of semantics of units of all levels of language (word, word-combination, sentence, text) forms the tasks of the article. The system analysis of the modern state of scientific-methodical development of the problem of organization of effective teaching inophones of philological specialties that get qualification of teacher or translator has been discovered. The detailed analysis of structure of meaning of language units allowed to find out, what national and cultural information can be withdrawn because of application to their interpretation of Language and Culture approach, especially methodology of Language and Culture commenting. At the level of word, the cultural potential of anthroponyms has been analyzed. At the level of sentence, the basic functions of aphorisms are determined (directive, cumulative). The main attention in this article is spared to research of national and cultural semantics of phraseological units, problems of teaching foreign students to analyze and adequately interpret such units. The basic results of scientific research are systematization of phraseological units according to semantic-etymological (biblical, mythological, ethnic-domestic, zoomorphic, coloristic, axiological) principle, description of scientific-methodical principles of development and description of structure and methodology of organization of the Language and Culture distance course. Keywords: distance Language and Culture course, foreign students-philologists, national and cultural semantics, phraseological units.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/35017
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Філологія. Випуск 2(44) - 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФРАЗЕОЛОГІЯ В КУРСІ.pdf357.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.