Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/35340
Title: Жанрова своєрідність роману Олеся Ульяненка "Перли і свині"
Other Titles: The genre originality of Oles Ulianenko’s novel «The pearls and pigs»
Authors: Штейнбук, Фелікс
Keywords: Олесь Ульяненко, тілесно-міметичний метод, жанрова своєрідність, роман-фантасмагорія, мімезис
Issue Date: 2020
Publisher: ПП Данило С. І.
Citation: Штейнбук, Фелікс Жанрова своєрідність роману Олеся Ульяненка "Перли і свині" / Фелікс Штейнбук // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Філологія; / ред.кол.: Г. Шумицька Н. Венжинович та ін. – Ужгород : ПП Данило С. І., 2020. – Вип. 2 (44) : На честь д. філол. наук, проф. В. М. Мокієнка(до 80-річчя від дня народження). – С.446-452. – Рез.англ.мовою. – Бібліогр:с.451 (21 назва).
Series/Report no.: Філологія;
Abstract: Анотація. У статті з’ясовано, що творчість Олеся Ульяненка становить неабияку рецепційну проблему. А тому мета пропонованої розвідки полягає в тому, аби на противагу традиційним, переважно морально-етичним підходам, зокрема, до аналізу роману Олеся Ульяненка «Перли і свині» запропонувати альтернативну інтерпретацію, спрямовану передусім на визначення жанрової своєрідності цього твору. У зв’язку із цим актуальна розвідка ґрунтується на засадах розробленого та апробованого у тракті докторських і постдокторських студій тілесно-міметичного методу розгляду ху- дожніх творів, який полягає в тому, що літературні тексти передусім досліджуються з огляду на їхню тілесну детермі- нованість, і який можна визначити як метод аналізу тілесно-буттєвого підґрунтя художнього дискурсу. Унаслідок цього було зроблено висновки, за якими, по-перше, жанр аналізованого роману «Перли і свині» можна визначити як роман- фантасмагорію, що становить довільний та, щонайменше, несистематичний симбіоз найрізноманітніших художніх факторів, чинників, елементів, а навіть тенденцій та аспірацій. По-друге, у такий спосіб ідентифікований жанр твору яскраво і надзвичайно гостро актуалізує стару, як літературний світ, проблему співвідношення реальності та худож- ньої фікційності чи сформульовану ще Платоном та Аристотелем проблему мімезису. По-третє, оскільки в сучасному контексті мімезис розглядається, за В. Подорогою, як близька, недистантна та незнакова взаємодія, то це означає, що дискурс роману розгортається на онтологічному ґрунті, основу якого становить продукування літератури в чистому, сказати б, вигляді, тобто у форматі, не обмеженому жодними рамками, правилами, вимогами, жанровими конвенціями, а навіть авторською автентичністю. Натомість сформульоване в такий спосіб розуміння сенсу аналізованого твору дозволяє ствердити, що са́ме завдяки фантасмагоричному штибу роману «Перли і свіні» є достатньо підстав і справді говорити про те, що Олесь Ульяненко і «сьогодні прагне поетичним словом, цим непроминущим світлом любови, впо- вільнити стрімководь земного часу» (Є. Пашковський). Ключові слова: Олесь Ульяненко, тілесно-міметичний метод, жанрова своєрідність, роман-фантасмагорія, мімезис.
Abstract. The article proves that Oles Ulianenko’s literary works are a difficult reception problem. The goal of the research is, in contrast to the traditional, mostly moral-ethic approaches to analyze Oles Ulianenko’s novel «The Pearls and Pigs», to suggest an alternative interpretation directed to specify the genre originality of this work. The research is based on the principles which were designed and approved in the doctoral and postdoctoral studies of the corporal-mimetic method to interpret fiction. The scientific method used is, first and foremost, to analyze literary texts considering their corporal determination. This method can be defined as the method to analyze the corporal-existence background of fiction discourse. The conclusions made are as follows, first, that the genre of the novel under analysis «The Pearls and Pigs» can be defined as a phantasmagoria-novel which is rather a random unsystematic symbiosis of varied artistic factors, principles, elements, and even tendencies and aspirations. Second, in this way the identified genre of the novel, vividly and keenly, actualizes the old as the literary world issue of correlation of reality and fiction, or the problem of mimesis, long ago, formulated by Plato and Aristotle. Third, since, according to V. Podoroga, in the modern context mimesis is considered a close, non-distant and insignificant interaction, it means that the novel discourse develops on the ontological background, the basis of which is pure literature production which is not limited by any frames, rules, requirements, genre conventions, and even the author’s authenticity. Thus, the formulated this way comprehension of the novel under analysis allows to state that it is due to the phantasmagoric type of the novel «The Pearls and Pigs», there are enough reasons to affirm that Oles Ulianenko even «now, with a poetic word, with this eternal light of love, aspires to slow down the swiftness of earth time» (Ye. Pashkovsky). Keywords: Oles Ulianenko, corporal-mimetic method, genre originality, phantasmagoria-novel, mimesis.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/35340
ISSN: 2663-6840
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Філологія. Випуск 2(44) - 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЖАНРОВА СВОЄРІДНІСТЬ.pdf391.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.