Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/35654
Title: Питання регулювання окремих договорів, що укладаються авіатранспортними організаціями
Other Titles: Issues of regulation of certain agreements concluded by air transport organizations
Authors: Радчук, О.П.
Keywords: авіаційні альянси, угоди код-шерингу, угоди про аеропортове обслуговування та наземне обслуговування в аеропорту, угоди з туристичними операторами, інтерлайн-угоди
Issue Date: 2020
Series/Report no.: Порівняльно-аналітичне право;
Abstract: Стаття присвячена аналізу проблемних питань правового регулювання договірних відносин у сфері міжнародних авіаційних перевезень. Не дивлячись на те, що юридична наука і практика приділяють передусім увагу саме договору авіаційних перевезень, чимало угод, які укладаються між суб’єктами цих відносин не знайшли свого належного вивчення та опрацювання, а їх окремі аспекти потребують подальших досліджень. Встановлено, що згідно з угодами, за якими авіаперевізники стають учасниками авіаційних альянсів, такі альянси є економічно вигідними та дозволяють перевізникам зберегти юридичну самостійність, надаючи можливість досягти високої ефективності міжнародного співробітництва під час перевезень. У роботі названі найбільш відомі міжнародні авіаційні альянси, розглянуті особливості їх співпраці з органами державного управління окремих держав та їх об’єднань. У статті визначені особливості спільної експлуатації авіарейсу або авіалінії двома (та більше) авіакомпаніями, проводиться аналіз угод код-шерингу (англ. Codeshare agreement) або угод «про прапор», відповідно до яких авіакомпанії встановлюють між собою таке комерційне партнерство, коли транспортні послуги вважаються єдиним продуктом, який відповідним чином рекламується і продається на ринку. У статті аргументована значущість договорів про надання аеропортових послуг та наземного обслуговування в аеропорту, що укладаються авіаперевізниками з тими організаціями, які їх надають. Приділена увага і договорам, які закріплюють взаємовідносини авіаперевізників та туристичних операторів. Розглянуті випадки укладання договору чартеру та договорів про визначення квоти місць на регулярних перевезеннях. Визначені істотні умови інтерлайн-угод та тісно пов’язаних з ними прорейтерських угод, які опосередковують комерційну співпрацю авіаційних перевізників. Підкреслена необхідність тіснішої співпраці держав з ІКАО та ІАТА щодо імплементації положень міжнародно-правових актів до національного законодавства, розширення понятійного апарату шляхом сприйняття положень актів ІАТА. Ключові слова: авіаційні альянси, угоди код-шерингу, угоди про аеропортове обслуговування та наземне обслуговування в аеропорту, угоди з туристичними операторами, інтерлайн-угоди.
The article is devoted to the analysis of problematic issues of legal regulation of contractual relations in the field of international aviation сarriage. Despite the fact that legal science and practice pay attention primarily to the air carriage contract, many agreements concluded between the subjects of these relations have not been properly studied and their particular aspects require further research. It is established that according to the agreements under which air carriers become members of aviation alliances, such alliances are economically profitable and allow carriers to maintain legal independence, giving them the opportunity to achieve the high level of efficiency of international cooperation during transportation. The most famous international aviation alliances are named in the paper, the peculiarities of their cooperation with the state administration bodies of the states and their associations are considered. The article establishes the features of joint operation of a flight or airline by two (or more) airlines, analyzes the code-sharing agreements or «the flag agreement» according to which airlines establish such a commercial partnership when transport services are considered to be the only product that is appropriately advertised and marketed. The article argues the importance of agreements on the provision of airport services and ground handling at the airport, which are concluded by air carriers with the organizations that provide them. Attention is also paid to agreements establishing relations between air carriers and tour operators. Cases of concluding a charter agreement and agreements on determining the quota of seats on regular services are considered. The essential terms of interline agreements and closely related pro-reiting agreements mediating commercial cooperation of air carriers are defined. The need for closer cooperation of states with IKAO and IATA on the implementation of the provisions of international legal acts to national legislation, the expansion of the conceptual apparatus through the adoption of the provisions of IATA acts. Key words: aviation alliances, code-sharing agreements, airport service and ground handling agreements at the airport, agreements with tour operators, interline agreements.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/35654
Appears in Collections:Порівняльно-аналітичне право. №3 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ПИТАННЯ РЕГУЛЮВАННЯ ОКРЕМИХ ДОГОВОРІВ.pdf275.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.