Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/35712
Title: Рішення Європейського суду з прав людини у справах щодо порушення права на освіту: загальна характеристика
Other Titles: European Court of human rights judgments in cases of the violation of the right to education: general characteristic
Authors: Коваль, Т. В.
Keywords: право на освіту, Конвенція про захист прав людини та основоположних свобод, Європейський суд з прав людини
Issue Date: 2019
Publisher: Видавничий дім "Гельветика”
Citation: Коваль, Т. В. Рішення Європейського суду з прав людини у справах щодо порушення права на освіту: загальна характеристика / Т. В. Коваль // Науковий вісник Ужгородського Національного університету : серія: Право / гол.ред. Ю.М. Бисага. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2019. – Т. 1 Вип. 58. – С.77–80. – Бібліогр.: с. 80(17 назв).
Series/Report no.: Право;
Abstract: У статті охарактеризовано ключові рішення Європейського суду з прав людини щодо порушення права на осві- ту. Порівняно з іншими категоріями справ, наприклад щодо порушення права на справедливий суд (38,91%), права на свободу та особисту недоторканність (13,11%), права на життя та заборону катувань та нелюдського чи такого, що принижує гідність, поводження або покарання (15,74%), відсоток «освітніх» справ є дуже незначним. У загаль- ному звіті ЄСПЛ за 1959 – 2018 рр. вони навіть не виокремлені в спеціальну категорію, а віднесені до групи «Інші порушення» (7,11% – 1959–2018 рр.; 11,42% – 2018 р.). Вказано, що для тлумачення Конвенції в частині забезпе- чення права на освіту найбільше значення мають рішення Великої Палати Суду. На основі Довідника із застосування ст. 2 Протоколу № 1 до Конвенції про захист прав людини та основопо- ложних свобод виокремлено основні критерії класифікації вказаної категорії справ, зокрема мова освіти; правила вступу до освітніх закладів; громадянство; етнічне походження; стан здоров’я; релігійні переконання; майновий стан отримувачів освітніх послуг та їх батьків тощо. Проаналізовано окремі рішення ЄСПЛ у справах щодо мови, якою здобувається освіта (Relating to certain aspects of the laws on the use languages in education in Belgium v. Belgium; Catan and Others v. Moldova and Russia; Oršuš and Others v. Croatia; İrfan Temel and Others v. Turkey); щодо навчання осіб з обмеженими можливостями (Çam v. Turkey); щодо поваги до релігійних і світоглядних переконань батьків (Folgerø and Others v. Norway; Hasan and Eylem Zengin v. Turkey). Підкреслено значущість практики Європейського суду з прав людини для розвитку на- ціонального законодавства. Ключові слова: право на освіту, Конвенція про захист прав людини та основоположних свобод, Європейський суд з прав людини.
This article is to describe key judgments of the European Court of Human Rights in cases of the violation of the right to education. It is noted that in comparison with other categories of cases, such as violations of the right to a fair trial (38.91%), the right to liberty and security (13.11%), the right to life and the prohibition of torture and inhuman or degrading treatment or punishment (15.74%), the percentage of “educational” cases is very small. The European Court of Human Rights Overview from 1959 to 2018 does not view such cases separately. They are classified to the group “Other violations” (7.11% –1959–2018; 11.42% – 2018). It is pointed that the judgments of the Grand Chamber of the Court have a greatest importance for the interpretation of the Convention. An author highlights main criteria for cases classification based on Guide on Article 2 of Protocol No.1 to the European Convention on Human Rights, such as language of education; admission criteria and entrance examinations; nationality; ethnic origin; health; religious and philosophical convictions; property status of education recipients etc. Some court judgments have been analyzed, such as the language of education (Relating to certain aspects of the laws on the use languages in education in Belgium v. Belgium; Catan and Others v. Moldova and Russia; Oršuš and Others v. Croatia; İrfan Temel and Others v. Turkey), the education of people with disabilities (Çam v. Turkey), respect for the religious and philosophical convictions of parents (Folgerø and Others v. Norway; Hasan and Eylem Zengin v. Turkey). Importance of the practice of the European Court of Human Rights for the development of national legislation is emphasized. Key words: right to education, Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms, European Court of Human Rights.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/35712
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Право Випуск 58 Том 1 - 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
РІШЕННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СУДУ З ПРАВ ЛЮДИНИ.pdf321.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.