Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36182
Title: Психологічна допомога учасникам навчально-виховного процесу під час переживання травмуючого досвіду, пов’язаного з антитерористичною операцією на сході України
Other Titles: Психологическая помощь участникам учебно-воспитатель- ного процесса при переживании травмирующе- го опыта, связанного с антитеррористической операцией на Востоке Украины.
Psyhological help for members of the educational process in traumatic experience associated with the anti-terrorist operation in the Eastern Ukraine.
Authors: Синишина, Вікторія Михайлівна
Осьодло, Василь Ілліч
Keywords: стрес, психологічна допомога, соціально-педагогічний супровід, психологічний супровід, прояви психологічної травми в дітей і підлітків, стресс, психологическая помощь, социально-педагогическое сопровождение, проявления психологической травмы у детей,подростков, учащейся молодежи, stress, psychological support, social and educational support, psychological support, manifestations of trauma in children
Issue Date: 2017
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Василь Ілліч Осьодло. Синишина В.М. Психологічна допомога учасникам навчально-виховного процесу під час переживання травмуючого досвіду, пов’язаного з антитерористичною операцією на сході України / В.М. Синишина. В. І. Осьодло//Науковий журнал ./Причорноморські психологічні студії. Випуск 1 - 2017. - С. 13-18
Series/Report no.: Причорноморські психологічні студії;
Abstract: У статті розглянута проблематика надання психологічної допомоги учасникам навчаль- но-виховного процесу засобами психологічного супроводу. Розглядається можливість створен- ня механізмів ефективної соціалізації дітей, підлітків, учнівської молоді, що стали свідка- ми військових подій, переселенців із зони АТО, а також тих соціальних категорій дітей, батьки яких виконують військовий і громадянський обов’язок у зоні АТО. Діти, які зазнали впли- ву психологічної травми, мають порушення в емоційно-вольовій, когнітивній, поведінковій сферах. Психологічна допомога учасникам на- вчально-виховного процесу, які постраждали внаслідок психотравмуючих подій, можлива лише за умови комплексного підходу, який об’єднує різні методи психологічного супрово- ду (зниження рівня тривоги та страху в дітей і дорослих шляхом підвищення рівня психоло- гічної культури та психогігієни; адаптація до нового середовища проживання та навчання; психоедукація батьків). Мета психологічного супроводу полягає в тому, щоб зменшити пси- хічну напругу, утримувати її в таких межах, щоб не призвести до соматичних і психічних розладів.
В статье рассмотрена проблематика оказа- ния психологической помощи участникам учеб- но-воспитательного процесса средствами психо- логического сопровождения. Рассматривается возможность создания механизмов эффектив- ной социализации детей, подростков, учащейся молодежи, которые стали свидетелями военных событий, переселенцев из зоны АТО, а также тех социальных категорий детей, родители которых выполняют военный и гражданский долг в зоне АТО. Дети, подвергшиеся воздействию психо- логической травмы, имеют нарушения в эмоци- онально-волевой, когнитивной, поведенческой сферах. Психологическая помощь участникам учебно-воспитательного процесса, пострадав- шим в результате психотравмирующих событий, возможна только при комплексном подходе, который объединяет различные методы психо- логического сопровождения (снижение уровня тревоги и страха у детей и взрослых путем повы- шения уровня психологической культуры и пси- хогигиены; адаптация к новой среде обитания и обучения; психоэдукация родителей). Собствен- но, цель психологического сопровождения за- ключается в том, чтобы уменьшить психическое напряжение, удерживать его в таких пределах, чтобы не привести к соматическим и психиче- ским расстройствам.
The article deals with the problems of providing psychological assistance to participants of the educational process by means of psychological support. A possibility of establishing mechanisms of effective socialization of children, adolescents, students who witnessed military events, settlers from the ATO area and the social categories of children whose parents do military and civic duty in the ATO area is considered. Children, who are admitted to the impact of trauma, are in violation of emotional and willed, cognitive, behavioral sphere. Psychological help for the participants of the educational process affected by traumatic events is only possible in an integrated approach that combines various methods of psychological support: reduced levels of fear and anxiety in children and adults by increasing psychological culture and mental health; adaptation to the new environment and studying; psychological education for parents. Actually the purpose of psychological support is to reduce mental stress, keep it to the extent that does not lead to physical and mental disorders.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36182
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
СОЦІАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ.pdf139.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.