Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36546
Title: Розвиток емоційного інтелекту як передумова формування іншомовної комунікативної компетентності в дітей з особливими освітніми потребами
Other Titles: Development of emotional intelligence as a prerequisite of foreign Language communicative competence development in children with special Educational needs
Authors: Виспінська, Н. М.
Keywords: емоційний інтелект, англійська мова, аутизм, нова українська школа, особливі освітні потреби
Issue Date: 2021
Publisher: Говерла
Citation: Виспінська, Н. М. Розвиток емоційного інтелекту як передумова формування іншомовної комунікативної компетентності в дітей з особливими освітніми потребами [Текст] / Н. М. Виспінська // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – №Вип. 1 (48). – С. 73–78. – Бібліог.: с. 76–77 (24 назви). – рез. укр., англ.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація: Україна продовжує робити кроки у напрямку реформування та вдосконалення всіх напрямків суспільного життя, зокрема й освіти. Відповідно до Концепції Нової української школи, на уроках інозем- ної мови потрібно основну увагу приділяти формуванню іншомовної комунікативної компетентності учнів. Це дасть можливість усім, включаючи учнів з особливими освітніми потребами, ефективно взаємодіяти в сучасному світовому мультинаціональному просторі. Початковий етап навчання іноземної мови особливо важливий, оскільки в цей період закладаються психолінгвістичні основи іншомовної комунікативної компе- тентності, необхідні та достатні для подальшого її розвитку й удосконалення. Важливим засобом ефективно- го формування іншомовної комунікації є розвиток емоційної складової інтелекту, що допомагає правильно реагувати в різних ситуаціях, заводити нові знайомства, вибудовувати дружні відносини тощо. Мета статті полягає в розкритті особливостей розвитку емоційного інтелекту як передумови формування іншомовної комунікативної компетентності в інклюзивних класах початкової школи у дітей-аутистів, оскільки щороку їх кількість в Україні зростає на 30%. Нами використано такі методи дослідження, як теоретичний аналіз та уза- гальнення літературних джерел із метою визначення теоретичних основ означеної проблеми. Проаналізовано психологічні особливості дітей з аутизмом; розкрито суть поняття «емоційний інтелект», особливості його розвитку та вплив на формування англомовної комунікативної компетентності; наведено приклади вправ, що сприяють розвитку емоційного інтелекту та формуванню комунікативних умінь на уроках англійської мови. Ключові слова: емоційний інтелект; англійська мова; аутизм; нова українська школа; особливі освітні потреби.
Abstract. Ukraine is undergoing a number of transformations, implementing reforms in various spheres, including education. According to the Concept of the New Ukrainian School, foreign language lessons should be focused on the formation of foreign language communicative competence in students, which in the future would enable everyone, including students with special educational needs, to interact eff ectively in today's global multinational space. Since foreign language learning starts in primary school, it is an essential stage for the suffi cient and further development of communicative skills. Therefore, it is important that during this period the psycholinguistic foundations of foreign language communicative competence formation are laid. An important means of eff ective formation of foreign language communication is the development of emotional intelligence, which helps to respond appropriately to diff erent situations, make new acquaintances, build friendships, and more. The aim of the article is to reveal the features of the development of emotional intelligence as a prerequisite for the formation of foreign language communicative competence in inclusive primary school classes for children with autism, as their number in Ukraine grows by 30 percent every year. The research is based on the methods of theoretical analysis and generalization of scientifi c data to identify the theoretical foundations of the problem. The psychological characteristics of children with autism have been analysed; the essence of the concept of «emotional intelligence» has been revealed, as well as the peculiarities of its development and its impact on the formation of English language communicative competence; examples of exercises that promote the development of emotional intelligence and the formation of communication skills in English lessons have been given. Key words: emotional intelligence; English language; autism; new Ukrainian school; special educational needs
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36546
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ.pdf671.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.