Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36553
Title: Формування основ педагогічної майстерності майбутніх учителів
Other Titles: Formation of fundamentals of pedagogical skills of future teachers
Authors: Бартків, Оксана
Смалько, Оксана
Keywords: педагогічна майстерність, професійно-значимі якості, майбутні педагоги, особистісна та діяльнісна складові педагогічної майстерності, професійні ролі вчителя Нової української школи, педагогіка емпауерменту, ціннісний профіль особистості
Issue Date: 2021
Publisher: Говерла
Citation: Бартків, О. Формування основ педагогічної майстерності майбутніх учителів [Текст] / О. Бартків, О. Смалько // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – №Вип. 1 (48). – С. 24–28. – Бібліогр.: с. 27 (9 назв). – Рез. укр.; анг.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Актуальність проблеми формування основ педагогічної майстерності майбутніх учителів обумовлена вимогами Концепції нової української школи, оскільки сучасна школа потребує успішного учи- теля, здатного вирішувати різні професійні завдання щодо якості викладання, використання інтерактивних технологій в освітньому процесі, налагодження взаємодії між суб’єктами освітнього процесу на засадах па- ритетності та співробітництва. Мета статті полягає у визначенні сутності та компонентів педагогічної май- стерності вчителя відповідно до вимог Нової української школи. Для реалізації визначеної мети важливим є розв’язання таких завдань: 1) розкрити сутність педагогічної майстерності, її структуру; 2) проаналізувати специфіку формування основ педагогічної майстерності в студентів у процесі вивчення педагогіки. У процесі наукового пошуку використано методи аналізу, синтезу для з’ясування сутності та складових професійної компетентності майбутніх педагогів, визначення інтерактивних методів та прийомів ефективного їх форму- вання в студентів; методи узагальнення та систематизації для формулювання власних поглядів на трактування сутності поняття «педагогічна майстерність учителя». Педагогічну майстерність педагога визначено як його готовність високопрофесійно виконувати педагогічну діяльність, інтегруючи педагогічну творчість, креатив- ність, професійно-значимі якості з любов’ю до дітей. Визначено особистісну та діяльнісну складові педаго- гічної майстерності, які наскрізно взаємопов’язані та відповідають одна одній на кожному рівні підготовки та вдосконалення педагога. У статті запропоновано види вправ та завдань, спрямованих на формування в май- бутніх фахівців особистісної та діяльнісної складових педагогічної майстерності. Наголошено на важливості використання педагогічному емпауерменту як одного зі способів формування здатності майбутніх педагогів виявляти педагогічну майстерність, упевнено та чітко реалізовувати професійну діяльність. Ключові слова: педагогічна майстерність; професійно-значимі якості; майбутні педагоги; особистісна та діяльнісна складові педагогічної майстерності; професійні ролі вчителя Нової української школи; педаго- гіка емпауерменту; ціннісний профіль особистості.
Abstract.The present paper addresses the issue of formation of foundations of pedagogical skills of future teachers. Due to the requirements of the concept of a New Ukrainian School, since a modern school needs a successful teacher who can solve professional problems in the quality of teaching, the use of interactive technologies in the educational process, and the establishment of its interaction between actors based on parity and cooperation. The article aims to determine the essence and components of teacher’s pedagogical skills and the peculiarities of their formation among the future teachers. The realization of the goal requires solving the following problems: 1) to reveal the essence of pedagogical skill and structure: 2) to off er various types of tasks to form the foundations of students’ pedagogical excellence. We used scientifi c methods of analysis, synthesis to clarify the essence and components of professional competence of future teachers, the defi nition of interactive methods and techniques for their eff ective formation in students; methods of generalization and systematization to formulate views on the interpretation of the essence of the concept of «pedagogical skills of a teacher». We defi ned the following teacher’s pedagogical skills as one of the most important and interconnected at each level of teacher training and self-improvement: readiness to perform professional pedagogical activity; integrating pedagogical creativity; professionally essential qualities; individual and activity components of pedagogical skills. We proposed tasks to form the individual (professionally important qualities) and activity (build a competent model, create a «value profi le of an individual», readiness to fulfi l the professional role as a teacher − innovator, coach, facilitator, tutor, mentor) components of future teacher’s pedagogical skills. We emphasize the importance of using pedagogical empowerment as future teachers’ ability to demonstrate pedagogical skills and confi dent implementation of professional activities. Key words: pedagogical skills; professionally signifi cant qualities; future teacher; personal and activity components of pedagogical skills; professional role of teachers of the New Ukrainian School; empowerment pedagogy; value profi le of an individual.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36553
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФОРМУВАННЯ ОСНОВ ПЕДАГОГІЧНОЇ.pdf805.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.