Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36571
Название: Еffect of customer typology on revenues of entrepreneurial entities in the tourism sector
Авторы: Hvizdovа, Eva
Ключевые слова: Typology of Customers, Tourism, Consumer Behaviour, Marketing Research
Дата публикации: 2015
Издательство: Видавництво УжНУ "Говерла"
Библиографическое описание: Hvizdovа, Eva Еffect of customer typology on revenues of entrepreneurial entities in the tourism sector / Eva Hvizdovа // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Економіка / редкол.: В.П. Мікловда (гол. ред.), В.І. Ярема , Н.Н.Пойда-Носик та інші. – Ужгород : Говерла, 2015. – Т.3, Вип.1 (45). – С. 52-56. – Рез.: англ. – Бібліогр.: с. 56 (12 назв)
Серия/номер: Економіка;
Краткий осмотр (реферат): Enterprising in tourism in today’s difficult economic – social conditions is not simple. This relates to compliance with a number of laws, decrees, rules, principles, as well as business ethics. The complexity of the business activities is closely related to income as a determining factor in relation to the typology of customers towards meeting the customer needs. The aim of this paper was based on theoretical and practical knowledge and the results of the marketing survey highlight the impact of customer typology on revenues of businesses operating in the tourism sector in Slovakia. When processing the survey, statistical methods were used: the descriptive statistics which deals with the methods of description, summarizing and data presentation; and interferential statistics, which allows to generate statistical estimates, and generalize the data obtained from the study group on the whole target population. In the context of an analysis of the primary data, there were used two methods of multivariate statistical methods like factor and cluster analyses, on which typology of customers in the tourism market was drawn.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/36571
ISSN: 2409-6857
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Серія: Економіка. Випуск 1 (45) Том 3 - 2015

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
EFFECT OF CUSTOMER TYPOLOGY ON REVENUES OF ENTREPRENEURIAL.pdf327.47 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.