Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37311
Название: Ризики відсутності традиційного освітнього процесу у закладах освіти протягом пандемії COVID-19 (на матеріалах ЮНЕСКО)
Другие названия: Risks of lack of traditional educational process in educational institutions During the covid-19 pandemic (on Unesco materials)
Авторы: Гарапко, В. І.
Бедевельська, М.В.
Ключевые слова: заклади освіти, учні, студенти, дистанційна форма навчання, пандемія COVID-19
Дата публикации: 2021
Издательство: Говерла
Библиографическое описание: Гарапко, В. І. Ризики відсутності традиційного освітнього процесу у закладах освіти протягом пандемії COVID-19 (на матеріалах ЮНЕСКО) [Текст] / В. І. Гарапко, С. В. Бедевельська // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 1 (48). – С. 79–81. – Бібліогр.: с. 81 (10 назв). – рез. укр., англ.
Серия/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Краткий осмотр (реферат): Анотація. Вплив відвідування закладів освіти та пов'язаний з ним ризик передачі хвороби ще не має достатньо доведено, проте шкідливі наслідки повного переходу на дистанційну форму освіти таких закладів є безперечними і впливають на безпеку, добробут та навчання дітей/студентів, про що свідчать матеріали та документи багатьох держав. Мета статті є визначення ризиків відсутності традиційного освітнього процесу у закладах освіти протягом пандемії Covid-19 використовуючи матеріали Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури. Основою дослідження стали такі теоретичні методи: аналітичний та описо- вий методи опрацювання теоретичних і критичних джерел та ресурсів, пов’язаних з реалізацією освітнього процесу, з метою визначення ризиків пов’язаних із забезпеченням дистанційної форми навчання протягом пандемії Covid-19. Аналіз контекстуальних ризиків відсутності традиційного освітнього процесу у закладах освіти протягом пандемії Covid-19 дозволяє визначити алгоритм роботи органів освіти задля визначення: 1) пріоритетності закладів освіти для відновлення їх повної чи часткової роботи; 2) пріоритетність заходів щодо зменшення ризиків зараження у закладах освіти; 3) змін зони фокусу дистанційного навчання; 4)забез- печити пряме фінансування закладів освіти, які найбільше постраждали від кризи. Ключові слова: заклади освіти; учні; студенти; дистанційна форма навчання; пандемія COVID-19.
Abstract. Although the World Scientifi c Society of Educators does not yet have suffi cient evidence to measure the impact of school attendance on the risk of disease transmission, the harmful eff ects of a full transition to distance education are indisputable and aff ect the safety, well-being and education of children / students. and documents of many states. The purpose of the article is to determine the risks of the absence of a traditional educational process in educational institutions during the Covid-19 pandemic using the materials of the United Nations Educational, Scientifi c and Cultural Organization. The study was based on the following theoretical methods: analytical and descriptive methods of developing theoretical and critical sources and resources related to the implementation of the educational process, in order to determine the risks associated with providing distance learning during the Covid-19 pandemic. Analysis of contextual benefi ts and risks allows to determine the priority of educational institutions (or their components) to resume their work; priority of measures to reduce the risk of infection in educational institutions and communities; and focus areas for distance learning. Direct funding for education institutions most aff ected by the crisis, for example through formula-based funding, which gives priority to the most marginalized groups of pupils / students. From the point of view of mechanisms, scholarships for certain blocks and remittances (conditional or unconditional) to pupils / students should be considered. Tuition and other costs (school uniforms, etc.) should be waived where possible and other barriers to entry should be removed to maximize re-enrollment. We see prospects for further research in the analysis of ensuring the availability of educational materials / platforms, information, services and learning tools for people with disabilities in the process of obtaining education. Key words: educational institutions; pupils; students; traditional educational process; distance learning; the Covid-19 pandemic.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37311
ISSN: 2524-0609
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
РИЗИКИ ВІДСУТНОСТІ ТРАДИЦІЙНОГО.pdf423.21 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.