Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37347
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтеблюк, Світлана Василівна-
dc.date.accessioned2021-11-08T10:36:46Z-
dc.date.available2021-11-08T10:36:46Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationСтеблюк С.В. Методи корекційно спрямованого навчання молодших школярів в інклюзивному освітньому середовищі // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. / [редкол.: А. В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя : КПУ. № 75, 2021. С. 82-86uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37347-
dc.description.abstractУ статті розкрито специфіку навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому середовищі. Зазначено, що проблема модернізації освітнього процесу в закладах освіти, формування ключових компетентностей в осіб з особливими освітніми потребами є актуальною та різнопланово представленою в наукових розвідках учених. Визначено зміст основних понять «інклю- зивне навчання», «інклюзивне освітнє середовище», «індивідуальний навчальний план»; подано дефі- ніцію терміна «корекційно-розвиткові послуги» як комплексну систему заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, спрямованих на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення. Зазначено, що інклюзивне навчання в початковій школі – це явище, яке системно впроваджується в сучасну парадигму освіти; йдеться не про приєднання учнів до колективу, а про залучення до нього як жит- тєвої потреби, інтеграції в учнівську спільноту. Окреслено окремі методи навчання, що можуть застосовуватися в освітньому процесі початкової школи. Вони повинні добиратися з урахуванням інновацій в освітньому процесі та індивідуальних можли- востей дитини. Зазначено, що серед традиційних методів навчання в початкових класах ефективними є евристична бесіда, пояснювально-ілюстративний із презентаційним матеріалом, індуктивний, дедук- тивний, ігровий; прийоми імітації, показу артикуляції. Серед інноваційних методів виокремлено роботу з лего-конструктором, гронування, кубування, щоденні – 3, щоденні – 5 та інші. З метою корекції мов- лення, формування ключових компетентностей рекомендовано методи арттерапії (пісочну, музичну, лялькову), музикотерапію, казкотерапію, терапію мистецтвом (образотворчим). Наведено приклад застосування інноваційних вправ із метою розвитку й удосконалення в учнів рухових функцій, розвитку зорового чи слухового сприймання, кінестетичної пам’яті, емоційного і ситуативно-ділового спілкування дитини з дорослим. Закцентовано увагу на дотриманні принципів інклюзивної освіти: цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень; кожна людина здатна відчувати і думати; кожна людина має право на спілкування й на те, щоб її почули; усі люди потре- бують одне одного; справжня освіта може здійснюватися лише у контексті реальних взаємосто- сунків та ін. Підкреслено важливість дотримання принципу педагогіки партнерства, виокремленого Концепцією Нової української школи.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectінклюзивне навчанняuk
dc.subjectіндивідуальний навчальний планuk
dc.subjectінклюзивне освітнє середовищеuk
dc.subjectособи з особливими освітніми потребамиuk
dc.subjectкорекційно-розвиткові послугиuk
dc.subjectметоди корекційно спрямованого навчанняuk
dc.titleМетоди корекційно спрямованого навчання молодших школярів в інклюзивному освітньому середовищіuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичної реабілітації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
стаття2.pdf227.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.