Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37349
Назва: Інтегральна компетентність як складник професійної компетентності в педагогічній освіті
Автори: Стеблюк, Світлана Василівна
Хома, Тетяна Василівна
Ключові слова: інтегральна компетентність, компоненти, мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, комунікативний
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Стеблюк С.В., Хома Т.В. Інтегральна компетентність як складник професійної компетентності в педагогічній освіті // Інноваційна педагогіка. Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій.. Випуск 31. Том 1, 2021. С. 177-180.
Короткий огляд (реферат): У статті розкривається зміст інтегральної компетентності як складової частини про- фесійної педагогічної освіті, її компоненти. Визначено поняття «компетентність» за Законом України «Про освіту». Вказано інтегральну, загальні, спеціальні (фахові, предметні) компетентності, що мають місце в Стандартах вищої освіти за спеці- альностями 017 «Фізична культура і спорт» та 016 «Спеціальна освіта» першого (бака- лаврського) рівня вищої освіти. Виокрем- лено і проаналізовано інтегральну компе- тентність за кожною зі спеціальностей, з’ясовано, що її зміст різниться специфікою майбутньої професійної діяльності випус- кника й передбачає здатність особистості до розв’язання складних завдань у межах пев- ної спеціальності та кваліфікації. Охарактеризовано низку наукових джерел, що дало можливість з’ясувати структуру інтегральної компетентності, шляхи її фор- мування. Авторами визначено компоненти, які уможливлюють формування інтегральної компетентності як складника професійної компетентності в педагогічній освіті: моти- ваційний, що сприяє формуванню позитивної мотивації до розвитку загальних та спеціаль- них складників професійної компетентності, встановлено ієрархію мотивів; когнітивний, що ґрунтується на інтелектуальній сфері діяльності, володінні сукупністю теоретич- ного і практичного матеріалу, необхідних для майбутнього фаху, встановлено моделі інтеграції: міждисциплінарну і концептуальну; діяльнісний, який передбачає формування практичних умінь під час освітнього процесу та проходження різних видів педагогічної прак- тики, запропоновано застосування методів, як-от моделювання, кейс-метод, що спонука- ють здобувача освіти до розвитку креатив- ного мислення, пошуку рішень нестандартних ситуацій; комунікативний, в основі якого ‒ удо- сконалення культури професійного мовлення, дотримання норм етики та культури спілку- вання. Зазначено інноваційні методи навчання, що є важливими для реалізації комунікативного компоненту. Вказано на особистісні якості випускника, що становлять, на думку авторів, основу інтегральної компетентності: ціле- спрямованість, працелюбство, лідерство, від- повідальність, толерантність та інші.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37349
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри фізичної терапії, реабілітації, спеціальної та інклюзивної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
стаття 3.pdf146.97 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.