Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37391
Title: Використання системи управління навчанням Moodle в процесі дистанційного навчання вищої та прикладної математики
Other Titles: Usage of the management learning system Мооdle in the process of distance Learning in higher and applied mathematics
Authors: Гусак, Л. П.
Радзіховська, Л. М.
Keywords: дистанційне навчання, інформаційно-комунікаційні технології, Moodle, дистанційні технології, математична підготовка фахівців
Issue Date: 2021
Publisher: Говерла
Citation: Гусак, Л. П. Використання системи управління навчанням Moodle в процесі дистанційного навчання вищої та прикладної математики [Текст] / Л. П. Гусак, Л. М. Радзіховська // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 1 (48). – С. 104–107. – Бібліогр.: с. 106 (2 назви). – Рез. укр., англ.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. До суттєвих змін у сфері освіти призвела пандемія, яка викликала освітні проблеми і в Укра- їні. Всі заклади вищої освіти перейшли на дистанційне навчання. Тому використання системи дистанційного навчання Moodle нині є досить актуальним. Мета нашої статті – показати як використання системи дистан- ційного навчання Moodle під час вивчення курсу «Вища та прикладна математика» впливає на організацію самостійної роботи студентів. Опис застосованих методів дослідження. Теоретичні: аналіз педагогічної, пси- хологічної та спеціальної літератури з метою обґрунтування необхідності використання системи управління навчанням Мооdle в процесі дистанційного навчання; узагальнення результатів вітчизняних досліджень із за- значеної проблеми. Емпіричні: педагогічні спостереження, бесіди з викладачами та здобувачами вищої освіти щодо використання системи дистанційного навчання Moodle під час вивчення курсу «Вища та прикладна ма- тематика». Результати дослідження вказують на те, що використання системи Moodle в навчальному процесі вищої школи дозволяє не тільки інтенсифікувати навчання студентів, а й закладає міцну основу їх подальшої постійної самоосвіти.
Abstract. Тhe pandemic, which created educational problems in Ukraine, led to the signifi cant changes in the educational organization. All higher education institutions have mooved to distance learning. Thanks to the usage of distance learning systems, Moodle, which is its own website content management system, specifi cally designed to create quality online teaching courses, has a wide range of opportunities, and very actual. The purpose of our article is to show how the usage of the distance learning system Moodle during the study of the course «Higher and Applied Mathematics» aff ects the organization of independent students work, which is the basis of higher education. After all, only the knowledge that a person came to on their own way, become a really strong asset. Description of applied research methods: (i) Theoretical: analysis of pedagogical, psychological and special literature in order to justify the need to use the learning management system Moodle in the process of distance learning; generalization of domestic and foreign researches results on the specifi ed problem. (ii) Empirical: pedagogical observations, conversations with teachers and students of higher education on the use of distance learning Moodle in the course «Higher and Applied Mathematics». The results of the research indicate that the advantages of the Moodle learning platform while studying the discipline «Higher and Applied Mathematics» allow not only to eff ectively organize independent work of students, but also to increase their motivation through the usage of new forms and methods of teaching. And this, in turn, allows not only to intensify the learning of students, but also lays a solid foundation for their further continuing self-education. As you can see, the integration of traditional and modern distance technologies in the organization of the educational process in higher education institutions allows to make more eff ective the quality of the entire educational process in a whole. Key words: distance learning; information and communication technologies; Moodle; distance technologies; mathematical training.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37391
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ.pdf574.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.