Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37409
Title: Методика викладання соціологічних дисциплін для студентів спеціальності "231-соціальна робота"
Other Titles: Methods of teaching sociological disciplines for students of the specialty «231-social work»
Authors: Зоська, Я. В.
Стадник, А. Г.
Євсєєва, К.С.
Keywords: соціальна робота, соціальний працівник, соціологія, методика викладання, заклади вищої освіти
Issue Date: 2021
Publisher: Говерла
Citation: Зоська, Я. В. Методика викладання соціологічних дисциплін для студентів спеціальності "231-соціальна робота" [Текст] / Я. В. Зоська, А. Г. Стадник, К. С. Євсєєва // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 1 (48). – С. 157-161. – Бібліогр.: с. 160-161 (13 назв). – Рез. укр., англ.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. В період реформування вищої освіти України набувають актуальності проблеми, які пов’язані з методикою та технологією викладання соціологічних дисциплін у вищій школі для непрофільних спеці- альностей. Соціологія, як наука набуває особливої актуальності в Україні, оскільки створює передумови для створення наукових засад свідомого громадянського суспільства, яка збагачує населення свободою мислення та гармонійним розвитком. За для того, щоб індивід використовував отриману свободу відповідально та ефек- тивно потрібно розуміти фундаментальні засади функціонування різних інститутів держави, її соціальних явищ та процесів. Саме тому, існує потреба в аналізі та вдосконаленні існуючої методики викладання соціо- логічних дисциплін. Мета дослідження − дослідження методики викладання соціологічних дисциплін для студентів спеціальності «231 – Соціальна робота». У ході дослідження використано такі методи й підходи: системний аналіз – для з’ясування характеристик сучасних методик викладання соціологічних дисциплін у ЗВО; порівняльний і багатофакторний аналіз – для здійснення порівняння існуючих різновидів методик ви- кладання у ЗВО; метод операціоналізації понять – для опису специфіки викладання соціологічних дисциплін у ЗВО. Методика викладання соціологічних дисциплін полягає у тому, що вона формує у студентів спеці- альності «соціальна робота» культуру та мислення, здатність правильно сприймати соціальні процеси, що відбуваються у нашому посткомуністичному суспільстві, сприяє формуванню знань про соціальну дійсність, пояснює логіку процесів соціального розвитку, розробляє концептуальний апарат, методологію та методику соціологічних досліджень. Ключові слова: соціальна робота; соціальний працівник; соціологія; методика викладання; заклади ви- щої освіти.
Abstract. During the period of reforming of higher education in Ukraine, issues related to the methodology and technology of teaching sociological disciplines in higher education for non-core specialties become relevant. Sociology as a science is especially relevant in Ukraine, as it preconditions the creation of scientifi c foundations of a conscious civil society, which enriches the population with freedom of thought and harmonious development. In order for an individual to use the obtained freedom responsibly and eff ectively, it is necessary to understand the fundamental principles of the functioning of various institutions of the state, its social phenomena and processes. That is why there is a need to analyze and improve the existing methods of teaching sociological disciplines. The aim of the study is to research methods of teaching sociological disciplines for students majoring in «231 − Social Work». The following methods and approaches were used in the course of research: system analysis − to fi nd out the characteristics of modern methods of teaching sociological disciplines in free economic zones; comparative and multifactor analysis − to compare the existing types of teaching methods in the free economic zone; method of operationalization of concepts − to describe the specifi cs of teaching sociological disciplines in higher educational establishments. The method of teaching sociological disciplines is that it forms in students majoring in «social work» culture and thinking, the ability to correctly perceive social processes occurring in our post-communist society, contributes to the formation of knowledge about social reality, explains the logic of social development, develops conceptual apparatus, methodology and methods of sociological research. Key words: social work; social worker; sociology; teaching methods; higher educational establishments.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37409
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ СОЦІОЛОГІЧНИХ.pdf590.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.