Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37432
Назва: | Педагогічні основи організації тренувального процесу в умовах закладу загальної середньої освіти |
Автори: | Хома, Тетяна Василівна Джуган, Л.М. |
Ключові слова: | тренування, тренувальний процес, педагогічні умови, загальнодидактичні принципи, специфічні принципи, методи навчання |
Дата публікації: | 2021 |
Бібліографічний опис: | Хома Т.В., Джуган Л.М. Педагогічні основи організації тренувального процесу в умовах закладу загальної середньої освіти. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць /М-во освіти і науки України, Нац.пед.ун-т імені М.П Драгоманова. ‒ Випуск 79.‒ Том 2. Київ: Видавничий дім «Гельветика», 2021. С.181-185. |
Серія/номер: | Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова; |
Короткий огляд (реферат): | У статті висвітлено педагогічні основи організації тренувального процесу в умовах закладу загальної середньої освіти як на уроках фізкультури, так і в позакласній діяльності. Охарактеризовано наукові розвідки з проблеми органі- зації тренування, його видів, педагогічних особливостей. З’ясовано зміст ключових понять “тренування”, “тренуваль- ний процес”, “тренувальна діяльність” та сучасні вимоги до організації уроків фізичної культури й занять спортом. На основі аналізу довідкової та фахової наукової літератури визначено такі два підходи до поняття “тренувальний про- цес”: такий, що передбачає комплексну дію, спрямовану на всебічну підготовку спортсменів, досягнення ними належ- них результатів; той, що включає систему навчально-тренувальних завдань в умовах закладу загальної середньої осві- ти. Проведено спостереження за уроками фізичної культури в учнів, які здобувають базову середню освіту, враховано психолого-фізіологічні особливості дітей цього віку. Встановлено, що досягнення певних успіхів, формування вольових якостей можливе завдяки комплексному тренуванню, яке рекомендується здійснювати через систему фізичних вправ на уроці, під час позакласної спортивної діяльності. Акцентовано увагу на дотриманні загальнодидактичних та спе- цифічних принципів організації тренувального процесу. Серед загальнодидактичних виокремлено принципи свідомості й активності, наочності, систематичності, доступності та індивідуалізації; серед специфічних відзначено принци- пи інтеграції тренувальних дій в освітньому процесі, поступового навантаження фізичними вправами, мотивації до занять фізкультурою і спортом. Відповідно до змісту навчальної програми з фізичної культури 5–9 класів для загаль- ноосвітніх навчальних закладів дібрано методи навчання для кожної вікової категорії здобувачів освіти. Зазначено необхідність проведення тренувального процесу через залучення учнів до позакласних заходів (“День спорту”, “День здоров’я”, “Разом із сім’єю” тощо). Підсумовано, що тренування як процес у закладі освіти повинен мати послідовний, системний характер, тому вкрай необхідно пропагувати на всіх уроках здоровий спосіб життя і роль спорту в ньому. Ключові слова: тренування, тренувальний процес, педагогічні умови, загальнодидактичні принципи, специфічні принципи, методи навчання. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37432 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри теорії та методики фізичної культури |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
41.pdf | 290.19 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.