Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37433
Title: Інтегральна компетентність як складова професійної компетентності в педагогічній освіті
Other Titles: INTEGRAL COMPETENCE AS A COMPONENT OF PROFESSIONAL COMPETENCE IN PEDAGOGICAL EDUCATION
Authors: Хома, Тетяна Василівна
Стеблюк, Світлана Василівна
Keywords: інтегральна компетентність, компоненти, мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, комунікативний
Issue Date: 2021
Citation: Хома Т.В., Стеблюк С.В. Інтегральна компетентність як складова професійної компетентності в педагогічній освіті. Інноваційна педагогіка. Випуск 31. Т. 1. Видавничий дім «Гельветика». 2021. С. 177-180.
Series/Report no.: Інноваційна педагогіка;
Abstract: У статті розкривається зміст інтегральної компетентності як складової частини про- фесійної педагогічної освіті, її компоненти. Визначено поняття «компетентність» за Законом України «Про освіту». Вказано інтегральну, загальні, спеціальні (фахові, предметні) компетентності, що мають місце в Стандартах вищої освіти за спеці- альностями 017 «Фізична культура і спорт» та 016 «Спеціальна освіта» першого (бака- лаврського) рівня вищої освіти. Виокрем- лено і проаналізовано інтегральну компе- тентність за кожною зі спеціальностей, з’ясовано, що її зміст різниться специфікою майбутньої професійної діяльності випус- кника й передбачає здатність особистості до розв’язання складних завдань у межах пев- ної спеціальності та кваліфікації. Охарактеризовано низку наукових джерел, що дало можливість з’ясувати структуру інтегральної компетентності, шляхи її фор- мування. Авторами визначено компоненти, які уможливлюють формування інтегральної компетентності як складника професійної компетентності в педагогічній освіті: моти- ваційний, що сприяє формуванню позитивної мотивації до розвитку загальних та спеціаль- них складників професійної компетентності, встановлено ієрархію мотивів; когнітивний, що ґрунтується на інтелектуальній сфері діяльності, володінні сукупністю теоретич- ного і практичного матеріалу, необхідних для майбутнього фаху, встановлено моделі інтеграції: міждисциплінарну і концептуальну; діяльнісний, який передбачає формування практичних умінь під час освітнього процесу та проходження різних видів педагогічної прак- тики, запропоновано застосування методів, як-от моделювання, кейс-метод, що спонука- ють здобувача освіти до розвитку креатив- ного мислення, пошуку рішень нестандартних ситуацій; комунікативний, в основі якого ‒ удо- сконалення культури професійного мовлення, дотримання норм етики та культури спілку- вання. Зазначено інноваційні методи навчання, що є важливими для реалізації комунікативного компоненту. Вказано на особистісні якості випускника, що становлять, на думку авторів, основу інтегральної компетентності: ціле- спрямованість, працелюбство, лідерство, від- повідальність, толерантність та інші. Ключові слова: інтегральна компетент- ність, компоненти, мотиваційний, когнітив- ний, діяльнісний, комунікативний.
The article reveals the content of integral competence as a component of professional competence in pedagogical education and its other components. The concept of “competence” is defined by the Law of Ukraine “On Education”. The integral, general, special (professional, subject) competencies that take place in the Standards of Higher Education in the specialties 017 “Physical Culture and Sports” and 016 “Special Education” of the first (bachelor's) level of higher education are indicated. The integral competence for each of the specialties is singled out and analyzed. It was found out that its content differs in the specifics of the future professional activity of a graduate student and presupposes the ability of the individual to solve complex problems within a certain specialty and qualification. A number of scientific resources were characterized, which made it possible to clarify the structure of integral competence, the ways of its formation. The authors identify the components that enable the formation of integrated competence as a component of professional competence in pedagogical education: motivational, which contributes to the formation of positive motivation for the development of general and special components of professional competence, a hierarchy of motives was established; cognitive, which is based on the intellectual sphere of activity, possession of a set of theoretical and practical material necessary for the future profession, models of integration were established: interdisciplinary and conceptual; active, which involves the formation of practical skills during the educational process and the passage of various types of pedagogical practice, the usage of certain methods is proposed, such as: modeling, case method, which encourages a student to develop creative thinking, finding solutions to unusual situations; communicative, which is based on the improvement of the culture of speech, the formation of professional business speech, compliance with ethics and culture of communication. Innovative teaching methods that are important for the implementation of the communicative component were indicated. According to the authors, these personal qualities of a graduate student are the basis of integral competence: purposefulness, diligence, leadership, responsibility, tolerance and others. Key words: integral competence, components, motivational, cognitive, active, communicative.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37433
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичного виховання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
40 (1).pdf146.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.