Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37463
Title: Ігрові методи в полікультурній підготовці фахівців у США
Other Titles: Game-based method in multicultural training of specialists in us higher Education
Authors: Козубовська, Ірина Василівна
Постолюк, М. І.
Сідун, Лариса Юріївна
Keywords: полікультурна освіта, полікультурна підготовка, методи, вища школа США.
Issue Date: 2021
Publisher: Говерла
Citation: Козубовська, І. В. Ігрові методи в полікультурній підготовці фахівців у США [Текст] / І. В. Козубовська, М. І. Постолюк, Л. Ю. Сідун // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – №Вип. 1 (48). – С. 185-188. – Бібліогр.: с. 187 (5 назв). – Рез. укр., англ.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Метою статті є аналіз методів підготовки полікультурного фахівця в США, зокрема, ігрових методів. В статті аналізуються питання підготовки полікультурних фахівців у вищій школі США на основі використання загальнонаукових та історико-педагогічних методів. Розкрито основні передумови зародження і розвитку полікультурної освіти в США. Підкреслюється, що сьогодні вона є важливою частиною загальної освіти. Особлива роль належить полікультурній освіті у підготовці фахівців, які безпосередньо працюють з людьми в полікультурних регіонах (вчителі, соціальні працівники, психологи та інші). Полікультурна під- готовка у вищій школі США здійснюється з використанням найрізноманітніших технологій, форм і методів навчання, серед яких особливо поширеними є ігрові методи, де студент виступає активним перетворювачем дійсності. Ключові слова: полікультурна підготовка; методи; вища школа США.
Abstract. The aim of the study is to analyze the methods of multicultural training in US higher school. Theoretical research methods have been used as well as pedagogical and historic methods. The stages of formation and development of multicultural education in the USA are the following: stage I – from the 20’s to the fi rst half of the 50’s of the 20th century; stage II – the mid-50’s to the early 80’s; stage III – the beginning of the 80’s to the present day. At present, multicultural education in the USA has the status of state educational policy, which is enshrined in law. National Association for Multicultural Education was established in 1990, later various higher education institutions with multicultural research centers. Multicultural training in higher education includes a variety of learning technologies (problem-based learning, personality-oriented technology, technology of group learning activities, learning technology as research, interactive, information technology, technology of concentrated learning, portfolio technology, etc.), methods (game methods, project method, case method, transition registers, trainings (attributive, intercultural, cultural assimilator), forms (traditional lecture, lecture for two, lecture in the press-conference format, discussion-style seminar, report-format seminar, seminar in the format of extended talk, excursions, tutorials, etc.). Training of specialists for intercultural interaction is carried both in the process of classroom studies, also during practice, independent work, participation in scientifi c research, various extracurricular professionally-oriented educational activities. Special attention is paid to the analysis of game methods and their important role in multicultural training of teachers, social workers and other specialists. Key words: multicultural education; multicultural training; game methods; US higher education.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37463
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ІГРОВІ МЕТОДИ В ПОЛІКУЛЬТУРНІЙ.pdf558.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.