Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37475
Title: Особливості викладання дисципліни "Методика соціальних досліджень" для студентів спеціальності "231-соціальна робота"
Other Titles: Peculiarities of teaching the subject «methods of social research» for Students of the specialty «231-social work»
Authors: Кузьмін, В. В.
Кузьміна, М.О.
Борисюк, С.О.
Keywords: методика соціальних досліджень, соціальна робота, особливості викладання дисципліни, формування знань методики соціальних досліджень у студентів, програма навчальної дисципліни
Issue Date: 2021
Publisher: Говерла
Citation: Кузьмін, В. В. Особливості викладання дисципліни "Методика соціальних досліджень" для студентів спеціальності "231-соціальна робота" [Текст] / В. В. Кузьмін, М. О. Кузьміна, С. О. Борисюк // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 1 (48). – С. 204-210. – Бібліогр.: с. 209 (16 назв). – Рез. укр., англ.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. У сучасному українському суспільстві виникає проблема професійної підготовки студентів, що залежить від якості та особливостей методик викладання фахових дисциплін. Також за останні роки спеці- альність соціальна робота набуває значущості та майже жодна держава не може обійтись без кваліфікованих соціальних працівників, які не тільки надають допомогу різним групам населення, а й приймають участь у розробці нормативних та законодавчих актів. Соціальна робота як галузь соціального знання, що активно розвивається, охоплює одночасно глобальні соціальні технології та певні методики роботи з конкретними різновидами соціальних проблем. Навчальна дисципліна «Методика соціальних досліджень» ґрунтується на сучасних методах збирання та обробки інформації і соціологічних даних, які безсумнівно допоможуть соціо- логу та соціальному працівнику під час вирішення соціальних проблем. Метою статті є виявлення та дослі- дження особливостей викладання навчальної дисципліни «Методика соціальних досліджень», матеріал якої є необхідним для майбутніх соціальних працівників в роботі з різними групами населення та соціальними проблемами. Для вирішення мети статті використано як загальнонаукові, так і соціологічні методи пізнання соціальних явищ і процесів, а саме: логіко-історичний, структурно-функціоналістський і порівняльний ана- ліз – для вивчення особливостей викладання соціологічних дисциплін; аналіз та синтез – для виокремлення змісту методики викладання; класифікації – для типологізації методик викладання дисциплін; структурно- функціональний аналіз – для з’ясування структури викладання. Виявлено наступні особливості викладання навчальної дисципліни «Методика соціальних досліджень»: вивчення сучасної програми SPSS, яка є необхід- ною для соціальних працівників під час науково-дослідницької роботи; викладач застосовує різні методи на- вчання в залежності від рівня знань студентів та складності теми; викладачі залучають студенів до написання наукових робіт, які є невід’ємною частиною підготовки майбутніх бакалаврів та магістрів; окрім матеріалу згідно навчальній програмі, студенти вивчають і загальні компетентності. Ключові слова: методика соціальних досліджень; соціальна робота; особливості викладання дисциплі- ни; формування знань методики соціальних досліджень у студентів; програма навчальної дисципліни.
Abstract. In modern Ukrainian society there is a problem of professional training of students, which depends on the quality and features of methods of teaching professional disciplines. Also in recent years, the specialty of social work is gaining importance and almost no state can do without qualifi ed social workers who not only provide assistance to various groups, but also participate in the development of regulations and legislation. Social work as a branch of social knowledge that is actively developing, covers both global social technologies and certain methods of working with specifi c types of social problems. The subject «Methods of social research» is based on modern methods of collecting and processing information and sociological data, which will undoubtedly help the sociologist and social worker in solving social problems. The purpose of the article is to identify and study the features of teaching the subject «Methods of Social Research», the material of which is necessary for future social workers in working with diff erent groups and social problems. General scientifi c and sociological methods of cognition of social phenomena and processes were used, namely: logical-historical, structural-functionalist and comparative analysis − to study the peculiarities of teaching sociological disciplines; analysis and synthesis − to highlight the content of teaching methods; classifi cations − for typology of methods of teaching disciplines; structural-functional analysis − to clarify the structure of teaching. The following features of teaching the subject «Methods of social researches» can be revealed: studying of the modern SPSS program which is necessary for social workers during research work; the teacher uses diff erent teaching methods depending on the level of knowledge of students and the complexity of the topic; teachers involve students in writing research papers, which are an integral part of training of future bachelors and masters; in addition to the material according to the curriculum, students also study general competencies. Key words: methods of social research; social work; features of teaching the subject; formation of knowledge of methods of social research in students, the programme of the subject.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37475
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ.pdf592.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.