Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37538
Назва: | Державний контроль за фінансовою звітністю політичних партій: порівняльний аналіз |
Автори: | Джуган, Володимир Васильович |
Ключові слова: | політичні партії, фінансова звітність, державний контроль, фінансування політичної партії, доходи та видатки політичної партії |
Дата публікації: | 2021 |
Бібліографічний опис: | Джуган В.В. Державний контроль за фінансовою звітністю політичних партій: порівняльний аналіз. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія "Право". 2021. № 63. С. 51-55. |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджуються конституційно-правові аспекти державного контролю за фінансовою звітністю в Україні та окремих країнах ЄС. Констатується, що державний контроль за фінансовою звітністю є одним з об’єктів загального контролю за фінансуванням політичних партій. Досліджуються нормативно-правові засади у сфері подання звітів про майно, доходи, витрати та зобов’язання фінансового характеру. Положення ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» визначає загальну структуру та зміст фінансового звіту, періодичність звітування та загальні риси порядку його подання. Стандартна форма, порядок складання та подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру регламентуються на підзаконному рівні, а саме актів, що затверджуються рішеннями Національного агентства з питань запобігання корупції. Попри зовнішню правову визначеність у даній сфері, виявлено існування колії між нормами Законів України «Про політичні партії в Україні» та «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» від 5 квітня 2001 р. № 2365, що передбачають протилежні за змістом норми про спосіб та форму звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру. Проводиться порівняльний аналіз законодавства про фінансову звітність у Польській Республіці, Федеративній Республіці Німеччині та Латвійській республіці. На відміну від України, де політичні партії повинні звітуватися щоквартально, у цих державах, за загальним правилом, політичні партії подають фінансову звітність щорічно. Іншою особливістю спеціальних законів про політичні партії цих країн є те, що у звіті також повинно бути вказано число членів партії, які зобов'язані сплачувати внески (у Німеччині), або має щоквартально подаватися окремий звіт про реєстраційні та членські внески (у Латвії). Серед іншого, цікавим є досвід Латвії й у питанні створення он-лайн бази даних пожертвувань, доступ до якої є відкритим. За наслідками проведеного компаративного дослідження синтезовано пропозиції й рекомендації щодо покращення якості функціонування механізму державного контролю за фінансовою звітністю політичних партій. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37538 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри конституційного права та порівняльного правознавства |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Державний контроль за фінансовою звітністю політичних партій - порівняльний аналіз.pdf | 381.96 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.