Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37547
Title: Теоретичні і практичні аспекти підготовки майбутніх соціальних працівників у європейських країнах
Other Titles: Theoretical and practical aspects of training future social workers in European countries
Authors: Михнюк, Сергій Вікторович
Keywords: соціальний працівник, підготовка соціальних працівників, педагогічна взаємодія, професійна підготовка
Issue Date: 2021
Publisher: Говерла
Citation: Михнюк, С. В. Теоретичні і практичні аспекти підготовки майбутніх соціальних працівників у європейських країнах [Текст] / С. В. Михнюк // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 1 (48). – С. 272-279. – Бібліогр.: с. 277-279 (38 назв). – Рез. укр., англ.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. У статті розглянуто досвід підготовки майбутніх соціальних працівників у європейських кра- їнах. Обґрунтовано роль і значення позитивного зарубіжного досвіду професійної підготовки фахівців в єв- ропейських країнах – Німеччині, Франції, Польщі, Британії; скандинавських країнах – Швеції, Нідерландах, Фінляндії. Метою статті є аналіз теорії та практики підготовки соціальних працівників у країнах Європи. З метою статті пов’язаний добір методів дослідження: аналізу – для вивчення наукових джерел з досліджуваної теми, порівняння – для пояснення наукових позицій різних авторів, інтерпретації – для здійснення наукового коментаря наукових джерел. Встановлено, що попри спільність окремих загальноєвропейських тенденцій професійної підготовки соціальних працівників, кожна з країн Європи має свій власний, неповторний до- свід названої підготовки, і власну специфіку професійної діяльності соціальних працівників, зважаючи на пріоритетні соціальні проблеми в суспільстві. Виокремлено та окреслено основні пріоритети професійної підготовки соціальних працівників у європейських країнах, що сприяють формуванню готовності студентів до ефективної взаємодії у професійній сфері: варіативність навчальних програм, широке коло спеціалізацій, широкий перелік форм і методів навчання практичного спрямування, великий обсяг навчального часу на ви- робничі практики та ін. Відзначено, що важливе значення для професійної підготовки соціальних працівників має практика допрофесійної соціальної роботи на рівні волонтерства, участі в окремих соціальних проектах тощо, що є обов’язковою умовою до вступу на спеціальність «Соціальна робота» в багатьох країнах Європи. Сформульовано висновок, що в практиці професійної підготовки майбутніх соціальних працівників у різних країнах студенти отримують необхідний комплекс знань, вмінь і навичок для реалізації взаємодії в різних її організаційних та змістових аспектах (насамперед, з різними суб’єктами соціального захисту), натомість педагогічний зміст такої взаємодії спеціально не виокремлюється. Ключові слова: соціальний працівник; підготовка соціальних працівників; педагогічна взаємодія; про- фесійна підготовка.
Abstract. The article considers the experience of training future social workers in European countries. The role and signifi cance of positive foreign experience of professional training in European countries – Germany, France, Poland, Britain are substantiated; Scandinavian countries – Sweden, Netherlands, Finland. The aim of the article is to analyze the theory and practice of training social workers in European countries. Research methods used: analysis − to study scientifi c sources on the research topic, comparison − to explain the scientifi c positions of various authors, interpretation − to make a scientifi c commentary on scientifi c sources. It is established that despite the commonality of individual European trends in the training of social workers, each European country has its own, unique experience of this training, and its own specifi cs of professional activities of social workers, given the priority social problems in society. The main priorities of professional training of social workers in European countries, which contribute to the formation of students' readiness for eff ective interaction in the professional sphere: variability of curricula, a wide range of specializations, a wide range of forms and methods of practical training, a large amount of training time for internships and etc. It is noted that the practice of pre-professional social work at the level of volunteering, participation in certain social projects, etc. is important for the training of social workers, which is a prerequisite for admission to the specialty «Social Work» in many European countries. It is concluded that in the practice of training future social workers in diff erent countries, students receive the necessary knowledge, skills and abilities to implement interaction in its various organizational and substantive aspects (primarily with diff erent subjects of social protection), instead of the pedagogical content of such interaction not specifi cally distinguished. Key words: social worker; training of social workers; pedagogical interaction; professional training.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37547
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ТЕОРЕТИЧНІ І ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ.pdf621.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.