Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37586
Title: Визначення показника інноваційного дидактичного потенціалу у здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня спеціальності "011 освітні, педагогічні науки"
Other Titles: Defining the indicator of innovative didactic potential on the third (educational and scientific) level of specialty «011 educational, pedagogical Sciences»
Authors: Опачко, Магдалина Василівна
Попадич, Олена Олександрівна
Ключарова, Андреа
Keywords: показники та рівні, умови формування, інноваційний дидактичний потенціал, здобувачі третього освітньо-наукового рівня, індекс потенціалу
Issue Date: 2021
Publisher: Говерла
Citation: Опачко, М. В. Визначення показника інноваційного дидактичного потенціалу у здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня спеціальності "011 освітні, педагогічні науки" [Текст] / М. В. Опачко, О. О. Попадич, А. Ключарова // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 1 (48). – С. 299-304. – Бібліогр.: с. 303 (11 назв). – Рез. укр., англ.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. В сучасних умовах вища освіта фокусує вимоги до науково-педагогічних працівників у пара- метрах інноваційної освітньої діяльності. З цією метою навчальними планами підготовки здобувачів третього освітньо-наукового рівня передбачено слухання дисципліни «Інновації у педагогіці, організація та проведен- ня сучасних занять». Мета дослідження полягала у розкритті сутності поняття «інноваційний дидактичний потенціал», його формулюванні та виокремленні компонентного складу; обґрунтуванні діагностичної програ- ми визначення кількісного значення індексу інноваційного діагностичного потенціалу та виділенні умов його формування. Для досягнення мети використовувались наступні методи дослідження: аналіз, синтез, узагаль- нення, систематизація – для визначення понятійного апарату дослідження, а саме, інноваційний дидактич- ний потенціал, індекс потенціалу. Методи порівняльного аналізу, дедукції, індукції, моделювання використо- вувались у розробці діагностичної програми вимірювання індексу інноваційного дидактичного потенціалу. Узагальнення результатів теоретичних розробок і емпіричних знахідок у дослідженні проблеми визначення і оцінки індексу інноваційного дидактичного потенціалу дозволили виокремити умови, необхідні для його формування: дидактичні, психологічні, організаційні, інформаційно-технологічні. Ключові слова: інноваційний дидактичний потенціал; здобувачі третього освітньо-наукового рівня; ін- декс потенціалу; показники та рівні; умови формування.
Abstract. The purpose of the study was to reveal the essence of the concept of «innovative didactic potential», its formulation and defi ning the component composition; substantiation of the diagnostic program for determining the quantitative value of the index of innovative diagnostic potential and selection of conditions for its formation. We understand under the innovative didactic potential an integrated indicator of innovative abilities of an individual, which is revealed in the educational environment in the process of didactic interaction and is displayed in the system of attitudes to the innovative fi eld of activity. To achieve the goal, the following research methods were applied: analysis, synthesis, generalization, systematization − to determine the conceptual apparatus of research, namely, innovative didactic potential, potential index. Methods of comparative analysis, deduction, induction, modeling were applied in the development of a diagnostic program for defi ning the index of innovative didactic potential. In modern conditions, higher education focuses on the requirements for research and teaching staff in the parameters of innovative educational activities. This implies the ability of research and teaching staff to master and implement innovative methods of teaching and learning. With this aim the curriculum for the training of the third educational and scientifi c level students provides the course «Innovation in pedagogy, organization and provision of modern classes». Generalization of the results of theoretical developments and empirical fi ndings in the study of the problem of determining and evaluating the index of innovative didactic potential allowed to identify the conditions necessary for its formation: didactic, psychological, organizational, information technology. Key words: innovative didactic potential; applicants of the third educational and scientifi c level; index of potential; indicators and levels; conditions of formation.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37586
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВИЗНАЧЕННЯ ПОКАЗНИКА ІННОВАЦІЙНОГО.pdf860.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.