Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37587
Title: Розвиток творчих здібностей особистості засобами розвивального навчання у системі математичної освіти
Other Titles: Development of creative personality abilities by means of developing Training in the system of mathematical education
Authors: Орос, Віктор Михайлович
Петечук, Василь Михайлович
Петечук, Юлія Василівна
Keywords: особистість, розвивальне навчання, творчий розвиток, прийоми розумової діяльності
Issue Date: 2021
Publisher: Говерла
Citation: Орос, В. М. Розвиток творчих здібностей особистості засобами розвивального навчання у системі математичної освіти [Текст] / В. М. Орос, В. М. Петечук, Ю. В. Петечук // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 1 (48). – С. 305-310. – Бібліогр.: с. 309 (10 назв). – Рез. укр., англ.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Анотація. Нова українська школа пропагує спрямування освіти на становлення і творчий розвиток учня як особистості. Формування компетентностей тих, хто навчається – пріоритетний напрямок освіти України. Відбувається процес модернізації системи освіти. Виникає необхідність застосовувати технології і методики навчання, які актуалізують суб’єктивний досвід того, хто навчається, враховують такі важливі компоненти учіння як мотивацію та емоційно-ціннісний компонент. Організація навчального процесу при якому голов- ною метою є передача знань, умінь та навичок має гальмівну дію на розвиток творчої особистості, здатної приймати рішення і самостійно мислити. Постає проблема учіння, вибору оновленої педагогічної системи навчання, в якій в умовах Нової української школи акцентується увага на застосування компетентнісно-ді- яльнісного підходу. Розвивальне навчання є особистісно орієнтованою моделлю навчання, головним завдання якої є розвиток особистості, здатної здійснювати пошуково-дослідницьку діяльність. Метою статті є висвіт- лення можливостей розвитку творчих здібностей особистості, яка вміє не тільки самостійно міркувати, але і знаходити, формулювати та доводити нові математичні твердження шляхом втілення у життя основних роз- вивальних цілей. Для досягнення поставленої мети використовуються методи дослідження: розгляд і аналіз наукової, психолого-педагогічної та спеціальної літератури, виокремлення, порівняння і узагальнення теоре- тичних положень з метою науково-методичного супроводу і забезпечення неперервного розвитку особистос- ті, яка вивчає або викладає математику. Зроблено порівняльний аналіз результатів дослідження основних по- ложень розвивального навчання з теоретичними засадами Нової української школи. Запропоновані дві автор- ські задачі з геометрії, на прикладі яких продемонстровано можливості розвивального навчання, спираючись на володіння прийомами розумової діяльності і вмінням їх застосовувати у змінених умовах. Ключові слова: особистість; розвивальне навчання; творчий розвиток; прийоми розумової діяльності.
Abstract. The new Ukrainian school promotes the direction of education on the formation and creative development of the student as a person. Formation of competencies of those who study is a priority direction of education in Ukraine. There is a process of modernizing education system. There is a need to apply technology and training techniques that actualize the subjective experience of someone who is taking into account such important learning components as motivation and emotional-value component. Organization of educational process in which the main goal is to transfer knowledge, skills and skills has a brake eff ect on the development of a creative personality capable of making decisions and to think independently. There is a problem of learning, choosing an updated pedagogical system of study, in which in a new Ukrainian school, attention is focused on the application of a competent-activity approach. Developing training is a personally oriented model of study, the main task of which is the development of a person capable of carrying out search and research activities. In the system of developing learning it is possible to maximize the disclosures of those who are taking into account their educational needs. The main goal of developing training is the formation of mental thinking, which provides for self-learning and achieving new results. The purpose of the article is to cover the opportunities for the development of creative abilities of the individual, which can not only think independently, but also to fi nd, formulate and prove new mathematical statements by implementing the basic developing goals. A comparative analysis of the results of the study of the basic provisions of developing training with the theoretical principles of a new Ukrainian school is made. Two copyright tasks of geometry are proposed, according to which the possibilities of developing learning are demonstrated, based on the possession of mental activity and ability to apply them in modifi ed conditions. Key words: personality; developing training; creative development; receptions of mental activity.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37587
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ.pdf654.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.