Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37599
Название: | Концептуалізація моделі міжкультурної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій |
Другие названия: | Conceptualization of the model of intercultural competence of future Professionals of socionomic professions |
Авторы: | Пришляк, О. Ю. |
Ключевые слова: | фахівці соціономічних професій, міжкультурна компетентність, теорії міжкультурної компетентності, моделі міжкультурної компетентності, концептуалізація моделі міжкультурної компетентності |
Дата публикации: | 2021 |
Издательство: | Говерла |
Библиографическое описание: | Пришляк, О. Ю. Концептуалізація моделі міжкультурної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій [Текст] / О. Ю. Пришляк // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 1 (48). – С. 355-360. – Бібліогр.: с. 358-359 (22 назви). – Рез. укр., англ. |
Серия/номер: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Краткий осмотр (реферат): | Анотація. Актуальність дослідження зумовлена тим, що міжкультурна компетентність має бути при-
таманною практично кожному фахівцю, особливо це стосується представників соціономічних професій.
У даній статті здійснено характеристику необхідних передумов концептуалізації моделі міжкультурної
компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій. Мета даної статті – вийти на основі здійсненого
узагальнення на концептуалізацію моделі міжкультурної компетентності фахівців соціономічних професій з
врахуванням викликів і вимог сучасного суспільства. У дослідженні використано теоретичні методи, а саме
аналіз, абстрагування, узагальнення, пояснення та класифікація. Автором проаналізовано найбільш типові
та вживані визначення досліджуваного феномену, що зустрічаються у наукових доробках дослідників та ос-
новних понять, що лежать в основі їх трактувань. На основі аналізу наукової літератури з означеної пробле-
ми нами здійснено спробу виокремити та схарактеризувати провідні структурні компоненти міжкультурної
компетентності фахівців соціономічних професій, до них відносимо: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний,
комунікативний, конативний. На основі здійсненого узагальнення теорій та моделей міжкультурної взаємодії
й міжкультурної компетентності вітчизняних та зарубіжних дослідників здійснено спробу визначення
концептуалізації моделі міжкультурної компетентності фахівців соціономічних професій з врахуванням
сучасних викликів суспільства. Розробка даної моделі забезпечить більш повне розуміння міжкультурної
компетентності у контексті особливостей професійної діяльності фахівців соціономічних професій та осмис-
лення підходів її формування.
Ключові слова: фахівці соціономічних професій; міжкультурна компетентність; теорії міжкультурної
компетентності; моделі міжкультурної компетентності; концептуалізація моделі міжкультурної компетентності. Abstract. The relevance of the study is due to the fact that intercultural competence should be inherent in almost every professional, especially in the socionomic professions. This article describes the necessary prerequisites for conceptualizing the model of intercultural competence of future professionals in socionomic professions. The purpose of this article is to proceed on the basis of the generalization on the conceptualization of the model of intercultural competence of specialists of socionomic professions taking into account the challenges and requirements of modern society. We used theoretical methods in the study, namely analysis, abstraction, generalization, explanation and classifi cation. The author analyzes the most typical and used defi nitions of the studied phenomenon, which are found in the scientifi c achievements of researchers and the basic concepts that underlie their interpretations. Based on the analysis of the scientifi c literature on this problem, we have attempted to identify and characterize the leading structural components of intercultural competence of socionomic professions: motivational, cognitive, activе, communicative, conative. Based on the generalization of theories and models of intercultural interaction and intercultural competence of researchers, an attempt was made to defi ne the conceptualization of the model of intercultural competence of socionomic professions taking into account modern challenges. The development of this model will provide a fuller understanding of intercultural competence in the context of the peculiarities of the professional activities of specialists in socionomic professions and understanding the approaches to its formation. Further understanding of the relationships between the components of intercultural competence and the leading factors, that have a signifi cant impact on them, will be the basis for producing hypotheses on their nature and detailing of character of relationships between them, which will allow us to understand the system of intercultural competence of socionomic professions in higher educational institutions. Key words: specialists of socionomic professions; intercultural competence; theories of intercultural competence; models of intercultural competence; conceptualization of the model of intercultural competence. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37599 |
ISSN: | 2524-0609 |
Располагается в коллекциях: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ МОДЕЛІ.pdf | 586.13 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.