Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37639
Назва: Діагностика комунікативної компетентності у підготовці майбутнього вчителя початкової школи
Інші назви: Diagnosis of communicative competence in training of future primary school Teacher
Автори: Товканець, Г. В.
Ключові слова: діагностика, комунікативна компетентність, майбутній вчитель початкової школи
Дата публікації: 2021
Видавництво: Говерла
Бібліографічний опис: Товканець, Г. В. Діагностика комунікативної компетентності у підготовці майбутнього вчителя початкової школи [Текст] / Г. В. Товканець // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І. Кузьма. – Ужгород : Говерла, 2021. – Вип. 1 (48). – С. 400-404. – Бібліогр.: с. 403 (9 назв). – Рез. укр., англ.
Серія/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Короткий огляд (реферат): Анотація. Мета статті: здійснити обґрунтування методики діагностування рівня комунікативних і орга- нізаторських здібностей майбутніх педагогів. Для з’ясування поставленої мети використано різні методи на- укового пошуку. Методичний інструментарій дослідження комунікативної компетентності студентів спрямо- ваний на визначення властивостей, які забезпечують успішність професійної діяльності майбутніх фахівців і можливість практичної реалізації отриманих знань і особистісних якостей. В статті обґрунтовано методичний інструментарій дослідження комунікативної компетентності студентів, що спрямований на визначення влас- тивостей, які забезпечують успішність професійної діяльності майбутніх фахівців і можливість практичної реалізації отриманих знань і особистісних якостей. Представлено результати діагностування комунікативних і організаторських здібностей. Запропоновано введення спеціалізованих курсів, спрямованих на розвиток професійно значущих комунікативних і організаторських здібностей майбутніх педагогів на основі комуні- кативних практик, проектної діяльності, розвитку рефлексивних здібностей, розвитку навичок самоосвіти тощо як напрямів вирішення завдань удосконалення комунікативної компетентності. Зроблено висновок, що діагностика є в першу чергу процесом аналізу, який дозволяє виявити систему правил, керуючись якими люди організовують свою взаємодію, зрозуміти, які правила сприяють, а які перешкоджають успішній реалі- зації комунікативної взаємодії. Діагностика рівня сформованості комунікативних якостей майбутніх фахівців є невід’ємною складовою системи моніторингу якості освіти у ЗВО. Ключові слова: діагностика; комунікативна компетентність; майбутній вчитель початкової школи.
Abstract. The purpose of the article: to process diagnostic methods for the level of communicative and organizational abilities of future teachers. Methodical tools for the study of communicative competence of students, are directed at determining the power structures that ensure the success of professional activities of future professionals and the possibility of practical implementation of the acquired knowledge and personal qualities. The article substantiates the methodological tools of research of communicative competence of students, which is aimed at determining the properties that ensure the success of professional activities of future professionals and the possibility of practical implementation of the acquired knowledge and personal qualities. It is emphasized that communicative competence is a demonstrated area of successful communicative activity based on acquired values and strategies of language communication, supported by language skills and abilities, and communicative competence is defi ned in modern science as an integrative personal resource that ensures successful communication. It is determined that to identify the manifestation of the level of communicativeness of teachers it is necessary to diagnose communicative and organizational abilities, the ability to communicative self-control and the diagnosis of empathic abilities. The results of diagnosing communication and organizational skills are presented. It is emphasized that the lowest level of formation of future primary school teachers is found in such quality as empathic abilities. It is proposed to introduce specialized courses aimed at developing professionally signifi cant communicative and organizational skills of future teachers on the basis of communicative practices, project activities, development of refl exive abilities, development of self-education skills, etc. as areas of solving problems of improving communicative competence. It is concluded that diagnostics is primarily a process of analysis, which allows to identify a system of rules, guided by which people organize their interaction, to understand which rules promote and which hinder the successful implementation of communicative interaction. Diagnosis of the level of formation of communicative qualities of future professionals is an integral part of the system of monitoring the quality of education in higher education institutions. Key words: diagnostics; communicative competence; future primary school teacher.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37639
ISSN: 2524-0609
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (48) - 2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ДІАГНОСТИКА КОМУНІКАТИВНОЇ.pdf634.87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.